15 Augusti

Idag så gick jag upp till Åsa och red lite. Blev faktiskt riktigt glad när en söt liten Fricka kom gående emot mig från ett av hagens hörn. Förut var jag nästan alltid tvungen att jaga henne runt hela hagen och sen fick jag ropa på Åsa, men de var gammla tider! Fricka älskar mig nu (överdrift..? ^^).

I alla fall så tog vi vår vanliga tur ut mot näset och sedan ut mot Solvik. En fin dag att rida var det! Jag red i ridbyxor och T-shirt sen fläcktede det skönt så att det inte blev för varmt. Fricka och jag skrittade, travade och gallopperade. De var mysig tur som blev en avslappnad och trevig runda. Fricka har blivigt duktigare på gallopp-fatting (eller hr jag blivigt det?) och jag har blivigt mycket bättre på att trava utan stigbyglar och hålla balansen sen jag började rida utan stigbyglar, jag vet faktiskt inte vars dom är! haha.

Sen så när Fricka hade fått gått till hagen o jag hade fotat henne, mammorna och fölen (Och hälsat på fölen såklart!) så gick jg in i sadelkammaren och vad hittar jag där? Jo, en gammal stallbok (Där vi skriver upp hur det har gått att rida). Och vad stog det i den då? Det stod en del från när jag började att rida, då jag red med Gabbis och Sara! :D Skitroligt att läsa och man blev nästan ledsen. Förut var vi 3-5 som red på Fricka, men nu är det bara jag. Lite deppigt faktiskt, men jag tror Fricka tyker det är ganska skönt att bara gå å slappa i hagen också faktiskt, min Ponny (Okej inte min men ändå!) <3

Har inte laddat in alla bilder än så dom laddar jag upp i ett inlägg senare :) Btw, det är hästhoppning på OS nu! Riktigt skoj att titta på :D

// Becka

Kommentarer
Kommentar av: Marielle
2008-08-17 klockan 13:48:54

Haha, din lilla häst(fricka)nörd ^^

Hoppas du har de bra, bättre än vad jag kommer ha de imorrn XD




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan