1 April

Nu skiter jag i april april o allt, lite segt tycker jag att det är ändå.
I alla fall, visst har ni hört att det har kommit en ny lag idag? nämligen IPRED-lagen! Den ska göra det lagligt för poliserna att ta "våra" ip-adresser och kolla vemdet är som laddar ner (om jag har uppfattat det rätt). Sen läste jag på massa foum att "piraterna" kommer dölja sin ip-adress och poliserna kommer inte kunna spåra det o.s.v, o.s.v. I alla fall så fick jag ett litet ryck här hemma och skrev en liten vers om detta. Eftersom jag älskar glada människor så tänkte jag lägga upp min fina lilla vers/dikt här så att ni alla kan få ett gott skratt! :) Hela min "vers" rimmar också, så det är jag lite stolt över! Håll i hatten, för här kommer.... KATTEN! (?).



IPRED-LAGEN, en dikt av en mycket skillad flicka.
Ipred-lagen, oss kan ni inte lura,
vi vet vad ni vill och vad ni kommer förbjuda.

Att ladda och dela med är självklart för oss,

det är kanske regeringen som borde lämna sin upsatta post.


Men vi har knep för att er slippa,

vi skjuter lagen till en öde klippa.


För vi kan oss väl dölja,

med hjälp av tjänster som ni inte kan följa.


Så ha det så kul med er nya lag,

för oss kommer ni inte se på år och dar.


Ty internet är VÅRT rike,

ni bara faller ner i eget dike

// Becka


Kommentarer
Kommentar av: Lisa
2009-04-02 klockan 19:26:01

Haha, söt Becka :D (L)


Kommentar av: Marielle
2009-04-06 klockan 21:31:00

ÄÄÄG!! :D Asbra text verkligen, jag vill göra en låt av den!! XD

Kommentar av: Senna
2009-04-11 klockan 12:32:55

oj vilken grym dikt. särskilt slutet! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan