22 December

Imorse ägde. Jag hade tvingat vår lärare Linda att vi skulle ha fika så jag hade bakat en kladdkaka, hon tog med sig julmust och Emelie hade några pepparkakor. Var nog ergentligen meningen att hela klassen skulle vara med men vi blev 4 elever och 2 lärare, lite fail men jättemysigt ;)

Sen drog vi vidare till kyrkan där man hade den riktiga avslutningen, mys. Sen så gick hela vårat gäng (Jessica, Patricia, Emma, Emelie, Jennifer och jag räknas til detta gäng ;)) ner på stan och skulle hjälpa Emelie med julklappar men Emma och jag gick mycket tidigare för att ta en tidig buss hem (emma skulle till sin mamma i Ullånger).

Efter att vi kommit he så åkte jag hem till Lisa och va med henne. Sen kom Elin också och vi käkade tacos. Sen kom Marre också. Det var trevligt. Sen for jag hem och mötte min bror och slogs lite med honom! (insåg just att allt jag har skrivit liknar något som en 5åring skriver i sin dagbok, bra Rebecka, bra användning av det svenska språket!)

Fick upp ögonen för en Lars Winnerbäck låt hos Lisa (tack vare... Marre?), Tvivel:

Det kallas tvivel, det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör
och jag ser hur du tänker på nåt
hur du längtar dig bort
som en fågel i bur
En obehaglig distans
en konstig känsla nånstans
Det känns tomt - eller hur?


(just det, vi har jullov nu! Känns knasigt bra!!)
// Becka


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan