Julkänsla

Jag vet hur många som helst som saknar den där känslan för jul som man hade när man var barn, den där äkta julkänslan. Visst, jag saknar den också, det var underbart. Men jag är ändå otroligt glad för hur det är nu. Jag är så enormt lycklig över att jag får fira med ela min familj och de som jag älskar allra mest. Att vi får sitta tillsammans och äta, byta julklappar och bara umgås, det betyder otroligt mycket för mig.

Jag blir helt varm inombords och mitt hjärta sväller när jag tänker på det. För julen tycker jag man ska fira tillsammans med sin familj, det är en självklarhet för mig. Jag älskar gemenskapen som vi har, det finns inget bättre!

Jag tror att det är så, att när man väcer upp så förändras känslan för julen. När man var barn var det mest julklapparna man såg fram emot och kunde inte somna på kvällen för man ville ju bara veta vad som fanns under granen. Nu när man är äldre så är det främst gemenskapen som jag sätter i centrum. Det är klart att jag har funderat på vad jag ska få men längtan ligger ändå i att få vara med familjen och äta julbord, se på Kalle Anka och allt annat som hör julen till.

Så sörg inte de ni saknar, gläds åt det ni har! om det inte är famlijen så är det vännerna, om det inte är klapparna så är det julbordet. Det finns så mycket som gör julen till det bästa högtiden som finns! Och jag älskar det!

// Becka


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan