4 Juli

Idag har det varit Skulefestival. Svängigare än vad det var igår i alla fall. Ansiktsmålning idag igen, det gick bra men jag tror vi alla blev lite less mot slutet... jag blev det i alla fall. Jag tyckte det gick sämre idag än igår men tydligen inte. Whatever, det jag inte gillade riktigt var när hela vårt tält blev en mittpunkt för alla ungdomar... då gick jag därifrån, jag gick till fikastugan där jag satt en stund och lyssnade på Åsa när hon snackade med nån gubbe och sedan kom Clas o snackade på, trevligt trevligt.

Det kom en jätte söt pojke (ca 5-6 år) och ville bli målad. Han hade inte valt vd han ville bli målad till så jag frågade om det var något speciellt som han ville bli och vet ni vad han sa? Han sa: "Nee.. jag vill bara måla ögonfransarna." Sagt och gjort så målade jag hans ögonfransar och gissa vilken färg han ville ha på dom, gula! Söte pojke finns det seriöst inte! Det slutade med att han gick därifrån (jättenöjd) med sina gula ögonfransar men också en stjärna på en kind och en trumpet på den andra.

Sen målade jag en liten tjej (3-4 år) till pirat! Hennes bror hade målat sig till det och då så skulle hon ju såklart också vara pirat! Hon sa nästn ingenting medan jag målade utan det var mamman som pratade. när hon var färdig skulle hon i alla fall titta sig i spegeln och först så stirrade hon bara på sig själv och sen kollade hon lite till höger i spegeln hon så sa hon: "PAPPA!!!" och log jättemycket. Hennes pappa hejade  tillbaka lika glatt. Sen frågade mamman och den lilla tjejen skulle tacka mig men hon bara skakade på huvudet, sööööt eller vad?!

Och på tal om ingenting, idag kom jag på: Förhållanden är så jävla överskattat!

// Becka

Kommentarer
Kommentar av: Marielle
2009-07-05 klockan 13:41:42

Jag förstår inte hur ni kan säga så, det är inte överskattat. I så fall är era föräldrars förhållande också helt överskattade de vill säga att ni också är det för att ni är en produkt av deras kärlek till varandra.. Ville bara ha de sagt ^^ <3 I LOVE YOU



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan