13 Juni

Första dagen på sommarlovet!

Igår var det avslutning i Nora kyrka. Det var väldgt sorgligt och jag både grät o skrattade! Jag skrattade för att det var härligt och roligt att få sluta o få sommarlov, men jag grät för att det var kanske sista gången vi är samlade hela klassen... 9A's going down.

Jag minns hur det var i 8:an. I åttan kände jag mig som världens ensammaste människa och jag kunde inte bärga mig till när jag fick sluta. Jag tyckte inte jag hörde hemma i vår klass. Det märktes verkligen på allt jag gjorde att jag inte var på topp. Mina betyg var bra, men inte så bra som dom skulle kunna ha varit! En gång på kören minns jag att jag bara låg ner på några stolar och ville knappt fika. Men nu är det inte alls samma sak! Jag tror att jag själv har blivigt en bättre och roligare människa mycket tack vare tjejern från Nordingrå. Jag vet inte hur det började, men med ens så var jag jättebra vän med dom tjejerna som jag trodde hade gjort en mur runt omkring sig som man inte kunde bryta igenom. Jag blev gladare och fick mer kämparglöd. Jag tror att jag gjorde människor runt omkring mig glada då, och jag blev rättvis mot mig själv. Mina betyg blev bättre eftersom jag orkade bry mig mig poch orkade kämpa. Jag blev inte lika sur och ledsen elev och vän som jag hade varit i början av åttan.
Jag är i alla fall glad över att jag blev den jag är idag. en bättre människa än vad jag var förut!

Nu ska jag kanske dra mig bort till HCC o hälsa på Gabbis som jobbar för fullt!

// Becka

Kommentarer
Kommentar av: Lisa
2009-06-13 klockan 13:54:45

Jag tror också det hade mycket med att du faktist gick i 8:an och det är en jävlig tid. Jag mådde själv inte alls bra i 8:an, och de flesta jag känner tyckte mest att allt var skit då. Men det är as bra att du började umgås med tjejerna nu <3<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan