Melodifestivalen 2009

Måste blogga om melodifestivalen (eftersom jag är en liten nörd).

Jag är lite kluven om vinnaren. Låten är ju inte så bra  tycker jag, men jag gillar hennes personlighet på nått sätt. Om man bortser från att hon ser ut som en man så verkar hon typ glad hela tiden och jag är svag för glada människor (här om veckan satt jag nästan och grät för att det var glada ungdommar på TV!). Sen tror jag att det kan va kul och utmana lite i ESC. Hur ofta har Sverige kommit med en Opera låt egentligen? Och om det går skitdåligt, whatever, det kommer tillbaka exakt samma grej i alla fall.

Även om jag hade hoppats på att Måns, EMD eller Alcazar vann så tror jag inte att det hade varit någon stor katastrof om någon annan vann heller... förutom Caroline Af Ugglas. När dom höll på att dela ut poäng för tittarna så trodde jag att hon hade fått högsta. Ni skulle värkligen inte ha sett mig då. Jag hyperventilerade, fick väldigt hög puls och efter det så skrek jag. Men när Malena vann så gick pulsen ner och det kändes bättre.

// Becka

Kommentarer
Kommentar av: Ante
2009-03-15 klockan 09:01:10

Stackars pottan!


Kommentar av: Lisa
2009-03-15 klockan 15:58:57

Men tell me about it!

När folkets näst högsta röst skulle delas ut så fick jag panik när jag såg att om af Ugglas skulle få 144 skulle hon vinna. Jag och pappa började storskika och mamma blev jätte glad. Turligt nog vann hon ju inte!! xD




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan