30 September

Idag slutade jag tidigt. Dock slutade vi 13.30 och bussen gick 13.40 så jag fick gå/springa ner till busstationen. Väl på bussen (för ag hann medd den) så träffade jag en deppig Lisa. Hon var deppig för att dom hade haft en jättebra föreläsning om typ rymden och hur stort allt egentligen är och hur liten del VI är och vad det inte kulle betyda någonting för universum om jorden gick under.

Sen höll vi på att prata om avstånd och om hur man skulle kunna få veta mer i rymden och resa längre. Min första tanke var att man skulle skicka ut människor som skulle överleva genom att få barn med varandra. Någon mat ellet så tänkte jag inte på och Lisa slog hål på min smarta idé genom att påpeka det.

Sen kom jag på en jättesmart idé! Man skickar såklart ut robotar som inte behöver nå mat eller vatten. Lisa sa att dom skulle bli utslitna MEN då när det här händer så är robotarna jättebra och slits inte ut förrän efter typ 100 år! Men tydligen skulle inte det heller fungera... fråga mig inte varför för jag orkar inte gå in på det ;)

Sen diskuterade vi nobelpriset och så också, riktigt kul va de alltihop!

// Becka

Kommentarer
Kommentar av: Lisa
2009-10-01 klockan 18:41:36

Kärlek till våran disskution <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan