Salem, Kent, Martin Stenmarck x2

Oj vad jag har varit dålig på att uppdatera, förlåt! Lite hektiska dagar bara

Onsdag: Salem Al Fakir live!
I torsdags var det den 7/7 kl 19.00 (7) och tidningen 7 ordnade gratis konsert i... ja, nån park. I alla fall så var det Salem Al Fakir som uppträdde. Jag for dit med Bea och Marre för att lyssna på han. Jag lyssnar inte alls på hans musik men ändå har man hört vissa låtar. Han var jätteduktig som liveartist och fick verkligen med sig publiken!

Torsdag: Kent och Martin Stenmarck live!
Wow, den här dagen var kanske den bästa dagen i mitt liv! Lisa, Malin, Anton och jag for ner till gatufesten för att se Kent och Martin Stenmarck live. Vi käkade på restaurant, skaffade öronproppar och laddade upp inför kvällen. Kl 20.00 klev Martin Stenmarck ut på scenen. Han är så jävla bra, och inte nog med att bara HAN är bra, han hade ett jättebra band också! Han sjöng jättebra sånger och berörde verkligen. Jag vart allra mest nöjd när han gick ut på den "lilla scenen" framför den "stora scenen" (svårt att förklara men det var som ett kliv ner så dom kom närmare publiken). I alla fall, han klev ner dit och tittade mot mitt håll så jag tog tillfället i akt och formade ett hjärta med händerna i luften åt honom, och gissa vad!? Han gjorde ett hjärta tillbaka till mig!!! Otroligt häftig upplevelse, jag blev så jävla lycklig!

Kl. 00.00 var det dags för Kent. Vi stod väldigt långt fram för vi hade passat på att få några av dom bästa platserna när dom som hade kollat på Europe drog iväg. Efter 50 minuters väntan gjorde dom en grymt häftig entré, dom började spela "utan dina andetag" bakom ett svart skynke och sedan när dom började sjunga släppte dom ner skynket (ja, det låter välsigt dåligt när man beskriver det men det var välsigt häftigt!). Dom var också skitduktiga på scenen men ändå saknade jag den där känslan lite - kan inte riktigt sätta fingret på vad det var. Något alldeles fantastiskt hände på det här uppträdandet också! När en av gitarristerna (jag tror det var Markus Sköld) kastade ut tre plektrum så kastade han ett av dom rakt på min arm så jag fångade det!! Trots att jag blev lite lite besviken på deras live spelning så är dom sjukt grymma och genialiska!

Fredag: Martin Stenmarck live (igen!)!
På fredag var det dags för Skulefestivalen och dags för att se Martin Stenmarck live... IGEN! Han var ännu bättre den här dagen än var han var på gatufesten. Han fick med publiken på ett halt annat sätt och det var en fröjd att se han på scenen (dock fick jag inget tillfälle att göra ett hjärta men jag är nöjd ändå). Det syntes verkligen att han och resten av bandet tyckte det var välsigt roligt att vara i skule och spela. Dom bjöd mer på sig själva och på slutet vart det två extra nummer! Om det inte var nog med det så ställde jag mig i autografkön efteråt också och jag tror han vart ganska glad när han såg att jag hade omslaget till hans skiva som jag ville att han skulle signera (höhö). Sen tog jag en bild med han också men den vart asful, verkligen, hahaha!

Den här torsdagen och fredagen ska jag göra ett kollage på och sätta upp ovanför min säng. Känslan att se sina favorit artister live är en verkligt häftig, känslomässig, fantastik upplevelse som jag aldrig kommer glömma och som jag alltid kommer att komma ihåg <3

// Becka - Det finns inget som går upp emot musikaliska genier.

Kommentarer
Kommentar av: Lisa
2010-07-13 klockan 12:56:31

Dom där dagarna var så fruktansvärt värda <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan