Politikdebatt på skolan

Det har varit en väldigt slapp skoldag idag ska jag säga er!
Först filmkunskapen som måste vara det roligaste ämnet som finns, även när vi inte tittar på film är det kul! Sen vart det engelska där vi tittade på film (Shakespeare in love) hela lektionen, efter det lunch och efter det blev det politisk debatt i aulan.

Politiska debatten var jätteintressant att följa och dom som anordnade det ska ha mycket cred för det funkade hur bra som helst och man fick vettig information om partierna. Jag har inte varit så insatt i den här valrörelsen för jag får ändå inte rösta. Om jag skulle rösta idag så skulle jag nog rösta moderaterna till riksdagen. Innan den här debatte hade jag nog röstat moderat till kommun också men nu är jag mer inne på centern och "Kryssa Emil" för han var väldigt duktig på att debattera! Som sagt så får jag inte rösta men det är ändå intressant att försöka sätta sig in lite i det hela även om det kan vara komplicerat ibland.

// Becka

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan