Mösspåtagning

Idag hade de fina treorna mösspåtagning på skolan. Det innebar att vid elva tiden kom alla studenter med hattarna på och skrek en massa till alla, mot alla om alla. Efter att hämtat kameran och tagit skydd under en våning för att vara säker på att inte träffas av en vattenballong såg jag Lisa och började fota som jag hade utlovat. Som tack fick jag: "Ett år kvaaar, tjalalalala". Jag började gråta, en eller två tårar lät jag falla, för när jag såg Lisa och alla andra fina vänner där i sina studentmössor slog det mig verkligen att dom går ut i år och lämnar gymnasiet bakom sig. Så fint och så sorgligt.

Efter skolan kom Emma och Evelina för att jobba på geografin. Det gjorde vi inte. Tror ingen av oss har någon riktig ork och just idag kände jag mig ganska less och irriterad på det mesta. Vid sju blev det möte och hejsvejs så for jag till Hornön för att köra Lisa och co. till krogen (jag såg Anna på vägen och tutade, hon vinkade. Det var typ bäste på hela resan, jag blev så glad och nöjd!).

Nu ska jag springa ner, kasta mig på en madrass och se på Vänner med käre Bror som kom hem idag.
Det känns bra att han är hemma för min bror är så bra som en bror kan bli!

Kommentarer
Kommentar av: Lisa
2011-06-02 klockan 02:08:21

Du är då underbart fin för att du kunde skjutsa, helt fantastiskt :) och nästa år är det din tur att stå däruppe och skrika ;D <3


Kommentar av: amanda
2011-06-02 klockan 14:40:24

UPPDATERING! JAAA VAD KUL. pusspåre.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan