Bloggar och människor

Ibland när jag kommer hem från skolan, har ätit middag, sätter mig vid datorn och ser att jag har ca 25-50 olästa blogginlägg kan jag ibland bli lite lat. Ignorerar den där siffran ett tag bara för att jag vet att det kommer ta lite tid att läsa igenom alla dessa inlägg. Men efter en stund tar jag tag i det och jag blir oftast lika glad varje gång!

Det finns verkligen bloggar som fångar mig, där jag läser vart enda ord i varje inlägg, där jag får följa dennes vardag och jag blir så glad att dom delar med sig. Delar med sig av sin glädje över en simpel present eller bara en vacker dag, delar med sig av sina rädslor eller bekymmer, delar med sig av sitt vardagliga, och för dom, kanske lite lamtråkiga liv. Konstigt att en bild på vad någon fick med posten eller åt till middag kan inspirera en så, motivera mig till olika saker i mitt eget liv, allt från ett nytt blogginlägg till en spontan springtur (inte för att det någonsin har hänt... eller kommer att hända, men ni fattar min poäng).

Jag tror att bloggare påverkar mer än vad dom själva kanske tror, förhoppningsvis mest till det bättre! Jag vet att jag åtmistone har påverkats positivt av massa inlägg. En sämre dag kan bli så mycket bättre av att ens favoritbloggare svarar på ens kommentar eller att denne bara skriver hur stolt och nöjda över sig själv. Vettiga, kreativa, personliga, glada, inspirerande inlägg är guld värda, och det är därför jag följer dom bloggar jag följer.

Att skriva ner alla som jag har på mitt RSS-flöde skulle kanske ta mycket plats och inte heller ge så mycket, därför väljer jag att tipsa om de bloggar vars inlägg jag ser fram emot mest och får mig inspirerad. Jag hoppas att ni redan har besökt och följer dessa bloggar, men det skadar inte att ge dom extra cred (jag älskar när människor får ego-boostar).

Om ni har orkat er igenom hela det här inlägget säger jag grattis (för det blev verkligen längre än vad jag hade tänkt) och vill också uppmanar er att kommentera alla bloggar ni gillar, jag slår vad om att vilken bloggare som helst blir glad över en fin kommentar och det leder i sin tur till bättre inlägg och, framför allt, fler glada människor på vår jord!


Rebecca Hansson, Emelie Ohlsson, Caroline Dahlén, Hanna Björkstedt .
fyra av mina absoluta favoritbloggar.

Kommentarer
Kommentar av: Emma
2012-03-14 klockan 18:51:06

Tack snälla! Börjar känna mig bättre nu faktiskt. Jag håller verkligen med dig angående bloggare. De kan påverka en så himla mycket! Och precis som du skriver så tror man själv att man inte påverkar andra med sin blogg fast man säkerligen gör det.



Kram Emma


Kommentar av: Jungarå Fotografi
2012-03-16 klockan 16:04:49

Det där är också några av mina absoluta favoritbloggar!



Va gärna med i fototävling!



http://lindajungara.blogg.se/2012/march/fototavling.html


Kommentar av: D A H L È N
2012-03-22 klockan 13:24:03

åh, tack så jätte mycket! Vad glad jag bli att se att jag inspirerar dig :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan