Dåtida, nutida, framtida tidsmaskin

Som tidigare nämnt är det väldigt mycket läsning just nu på våra kurser. En av kurserna, som också har mest litteratur, heter bern och ungdoms läsning. Där har vi bland annat fått läsa "Om jag kunde drömma" (Första boken ur Twilight serien). Läste denna bok senast när jag var mellan 13-15 år och nu när jag läste om den i helgen fungerade boken som en tidsmaskin. Jag kom ihåg de där känslorna som jag fick första gången jag läste den och kände mig som en lättförälskad tonåring igen. Det är något fantastiskt med böcker. De tar oss inte bara från tid och rum utan de tar oss med på en resa i tiden, och just den här boken gav mig en sån nostalgikänsla som är svår att förklara. Är så sugen på att läsa fortsättningen, men resten av böckerna är hemma i Docksta (hint mamma, om du läser det här får du väldigt gärna skicka ner dom, haha). Nu tar jag tag i nästa bok på litteraturlistan!

 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan