Påsklov

Förra veckan, eller i slutet av förra veckan, hade jag ett litet mini-påsklov och passade på att åka hem till havet och bergen (aka Docksta). Det var så himla skönt att få komma hem, även om det bara var för ungefär en halv vecka. Torsdagen spenderade jag i glada vänners sällskap. Åkte in till stan med Lisa, vi mötte upp Rämsy, senare träffade vi Annelie på skolan och på vägen hem plockade jag och Lisa upp Marielle som kom till Docksta och åt tacos med oss. Underbar torsdag! Fredagen blev en extra födelsedag. Lite paket, god mat och mycket kärlek från hela familjen. Lördagen var nog den lugnaste dagen, spenderade lite tid med mina fina djur och mamma och pappa. Söndagen innebar middagsbjudning hos mormor och morfar vilket, som alltid, var väldigt mysigt! Sedan blev det hemfärd hit till Uppsala på måndagen, och för första gången sen jag flyttade kände jag att jag inte ville åka tillbaka. Jag hade helst stannat hemma i Docksta ett tag till. Men när jag väl är här nere i Uppsala är det inte så illa ändå. Fina vänner, underbart väder och känslan av att längta hem till Docksta är inte så pjåkigt i alla fall. Snart är det sommar, som jag längtes!

 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan