Stockholm

Lite sent ute, men, jag var ju faktiskt i Stockholm i helgen! Fick i julklapp av brorsan en biljett till Jonas Gardells "Mitt enda liv" så redan i vintras bokade vi datumet för det. Åkte ner till huvudstaden på lördag eftermiddag, mötte upp Andreas, tog roslagsbanan ut till Täby Centrum för att byta ut mobilen (fick en ny och den fungerar prima!) och sedan tog vi oss in till stan. Vi åt gott på en mysig gotländsk restaurang för att sedan pallra oss iväg till showen. Föreställningen var väldigt bra! Även om Jonas Gardell inte är min favoritkomiker skattade jag högt många många gånger, en föreställning fylld med skratt och lite gråt (ja från våra fellow publikare då, brorsan och jag lyckades hålla tårarna tillbaka, hårdingar som vi är!). Sedan på söndagen tog vi det lite lugnt med shopping och fika innan jag drog mig upp mot Uppsala igen. En riktigt mysig helg med ett mycket efterlängtat miljöombyte!

Nu sitter jag här och skriver när jag egentligen borde läsa läsa läsa. Den här kursen är väldigt krävade och får mig och mina klasskompisar att fundera på hur mycket man fakiskt får proppa in på en 7,5p kurs. Helt sinnes. Vet att en av mina klasskompisar började gårdagen med att gråta pga stress och det var ungefär den känslan jag också hade när jag gick hem från skolan igår. Längtar så så mycket tills påsken, kom nu snälla ledighet!

 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan