Sommaren är kort

Thomas Ledin har alldeles för rätt - sommaren är kort. Underbart är kort. Och det har verkligen varit en underbar sommar! Vädret har, som ni alla vet, varit på topp. Vilket har medfört både leenden och nästan tårar, för att ha 31 grader varmt när man står i kassan på ICA är ingen höjdare alls kan jag tala om för er. Men det har ju varit härligt på så många andra sätt! Varmt vatten som gör att man vill bada varenda dag, härligt ljumma sommarnätter och en allmän glädje hos dem flesta. Förutom vädret så är jag så glad att jag har umgåtts så mycket med min familj och mina vänner som jag har gjort, vad är sommaren (eller vilken årstid som helst förresten) utan dom? Något som också gjorde mig lycklig var att blöta och svätta ner vår kära segelbåt Gimle med massa havsvatten! Med andra ord - vi sjösatte båten i år! Segling, badning, kortspel, grillat, bokläsning, långa samtal - sånt som hör båtlivet till. 

En toppensommar, och det är inte slut än! Trots att det känns lite vemodigt att åka från Docksta (jag trivs oförskämt bra här) så väger det upp allt och ännu mer med att Lisa och jag reser till San Fransisco, till Emma(!), i övermorgon! Sommarens höjdpunkt på något sätt, min semester som jag har längtat så mycket efter! Det ska bli så himla roligt att besöka USAs westcoast och se staden där en av mina bästa vänner har tillbringat sina 6 senaste månader i. Hur fantastiskt är inte det?! Bilder och texter från resan kommer så småningom, men nu hörni, ska jag bara njuta!
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan