2 steg från paradise

Igår och idag sken solen över Uppsala, och det var så otroligt härligt. Jag verkligen kände hur jag halsade i mig energin från solens strålar efter detta tråkiga väder som har varit senaste veckorna - tjocka gråa moln, nollgradigt och ingen snö. Men nu kändes det som att det till och med var vår i luften! Jag behövde det här vädret. Jag ska inte ljuga, mitt humör har inte varit på topp, energin har varit som bortblåst, jag skyller på vädret och skolan. Litteraturhistoria är intressant, men jag har legat så mycket efter och känt mig så dålig, och då blir allt bara till en ond cirkel. Tentan är på fredag och jag har verkligen känslan av att det inte kommer gå. Men med lite tur och bra plugg nu så kanske. Jag försöker i alla fall så gott det går.

Men det fina med tentor är ändå helgen efter. Inget plugg, inga krav, bara vara. Så befriande. Jag ska promenera en massa och försöka komma lite på rätt köl, allt går ändå åt rätt håll och jag har så mycket att längta till. Jag får åka hem om ca en månad, ner till Stockholm i början av april, åka hem över påsk igen (och fira min födelsedag), se Justin Timberlake i maj och förhoppningsvis också åka ner till Göteborg precis i slutet av terminen och se Håkan Hellström live - hur häftigt är inte det?! Jag är ganska säker på att jag har skrivit detta tidigare, men det tåls att upprepa, det går på repeat i min hjärna nu som en mantra. Härliga vår, kan du vara här snart?


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan