Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag. Hade tänkt att dra mig till bion, men jag tappade bort tiden lite, och ärligt talat, hur kul är det att sitta ensam bland alla puttinuttiga par? Nah, det kan jag skippa. Vad gjorde jag istället? Förberedde ett seminarium med min basgrupp, kollade på OS, pluggade minimalt, lagade mat och kollade på Sherlock. Och just det, jag gav bort en alla hjärtans dag present, nämligen till WWF!

Jag gick in på deras hemsida och skrev upp mig som tigerfadder. Ingen kan göra allt, men någon kan göra något, och det vill jag verkligen göra! Man inser verkligen hur bra man har det när man har det angenäma problemet att försöka välja mellan olika välgörenhetsorganisationer. Men jag valde WWF. Jag tänkte att jag känner ingen som är djurfadder, jag älskar djur och jag sätter tillit till WWF. Det kändes fint. 100 kr i månaden kommer nu flyga från mitt konto till deras och bidra till arbetet för att rädda tigern. Det känns himla bra och viktigt!
 

Kommentarer
Kommentar av: Lisa-Marie Sundin
2014-02-15 klockan 01:02:50

Gud vad fint! Välgörenhet är otroligt fint och tigrar är typ Hedwig så det är asbra :)

Svar: iihh, tack kompis!! "Tigrar är typ Hedwig så det är asbra"... tanken på att du faktiskt har sett en tiger på riktigt gör bara det här ännu roligare! Ska tänka på detta nästa gång jag träffar tigern(/tigrarna) på Ravinvägen ;)
Rebecka Vigren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan