Förkylning och litteratur

Höll på att skriva ett inlägg igår, nu i efterhand är jag glad att jag inte gjorde det för jag var så sjukt gnällig igår. Jag har nämligen gått och blivit förkyld. Inte så kul. Det har pendlat mellan feber och icke feber, nio nysningar i ras och sedan inget alls, rinnsnuva och nästäppthet. Det har helt enkelt gått i vågor. Idag har det dock kännts bättre och skolan imorgon känns inte som några problem, dock kommer det bli en lång lång dag. 

Har tagit tag lite i mitt läsande i alla fall. Har märkt att jag är mycket mer taggad på romanerna vi ska läsa snarare än utdragen som vi har fått i vårt häfte. Har nu läst ut både Frankenstein och Candide. Frankenstein var riktigt bra och spännande, blir dock tokig på just Frankenstein ibland då jag tycker att han visar otroligt dåligt ansvar för sitt "monster". Ska bli roligt att diskutera denna med mina klasskamrater! Candide var väldigt konstig. Alla händelser skedde så otroligt snabbt och även här framkallade huvudkaraktären, Candide, irritation hos mig. Trots detta plugg ligger jag ändå en bok och en text kort tills imorgon, men nu tar jag kväll och kollar på Sherlock istället!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan