Ett hem fattigare

Nu bor jag inte på Ekebyvägen 19 längre. Det känns både bra och dåligt. Alla mina grejer har flyttat hem för sommaren, och snart jag också. Så här utan boende och en vecka kvar på terminen måste man tigga in sig att få sova hos sina vänner, och det är precis det jag har gjort! Fina Jenny och Sanna har förbarmat sig över mig den här veckan. Och jag är så otroligt tacksam och glad över deras gästfrihet! Helgen spenderade jag alltså hemma i docksta. Fina fina docksta. Havet och bergen och solen och träden och ALLT visar sig verkligen från sin bästa sida nu när det in princip är sommar! Ångesten över plugget och den stunnande tentan på lördag fanns där hela tiden, men bara att få krama mina djur, se morfars vackra glada leende när han såg mig och få sitta på altan och prata med mina föräldrar var verkligen värt allt det! Men nu är helgen slut, dags att samla krafterna för en sista anträngning den här terminen. Tenta på lördag, språkhistoria. Ja, det ska väl gå det också!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan