Vackra Uppsala

I två dagar nu har det varit fantastiskt väder här nere i Uppsala! Det gjorde att jag drog mig ut från mig annars så härliga lägenhet, snurrade på mig joggingskorna (som jag fick skavsår av) och tog mig en långpromenad, både igår och idag! Solen sken och det var nästan så man svettades med underställströja och en tunn vårjacka. Idag, när jag promenerade på eftermiddagen, kände jag mig bara så lycklig. Lycklig över att bo i denna fina stad och att solen äntligen har bestämt sig för att titta fram efter en tung tung februarimånad. Också lycklig över att det finns ett så vackert naturreservat bara ett stankast från min dörr och att det finns mobiltelefoner som gör att jag kan prata med nära och kära i evigheter. I alla fall, när jag gick hemmåt idag i solnedgången var jag tvungen att sätta mig på det här stället som bilden nedan är tagen på. Det var så obeskrivligt vackert! Solen färgade himlen lätt rosa, varma vindar ven och doften av vatten gjorde det hela så komplett. Här fick jag sitta och se solen försvinna bakom berget bit för bit, innan jag gick hem igen med ett leende på läpparna!

 

Kommentarer
Kommentar av: King of the North!
2014-03-23 klockan 02:25:51

Nu vill jag se en massa fina bilder hemmifrån också!! <3

Svar: hihi! ;) <3
Rebecka Vigren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan