Renovering och blodomloppet

Ja, det här med renoveringar har väl aldrig varit det roligaste jag vet. Missförstå mig inte, det blir alltid superfint när det väl är gjorrt - men själva processen medan det görs om, nej den skippar jag gärna. Uppsalahem har nu bestämt att byta golv i alla lägenheter i mitt hus, och såklart fick jag min renovering 2 veckor innan jag flyttar, japp japp. Så hela lägenheten är ett stök eftersom jag var tvungen att flytta alla saker från toan ut i rummet, jag har som smått börjat flyttpacka men inte för mycket eftersom det inte får plats någonstans och jag kommer ha hantverkare här förmodligen från 7-18 varje dag till fredag. Imorse kom de dock kl 9 när jag klev upp och både dem och jag blev väl sisådär bekväma med att dela ett utrymme på 24kvm med varandra, samt att de lämnade dörren öppen medan jag åt frukost, så jag lämnade mitt fina hem och drog till skolan.
 
På skolan satt jag sedan från kl 10:30 till ca 15 och pluggade (fick i alla fall tack vare hantverkarna en hel del gjort!). Och för att sedan undvika handverkare ytterligare, och för att vara en god och supportig vän, följde jag med Jenny till Studenternas IP där hon skulle springa blodomloppet. Medan hon var nervös, värmde upp och var hurtig satt jag på läktaren och lapade i mig solsken. Det var riktigt mysigt att sitta där bland alla människor och bara få vara, vara ute i solen utan att göra någonting. Jenny kom tillbaka sedan efter att ha sprungit en mil (!!!), trots att hon sprungit vårruset dan innan, och inte sprungit en mil på vem vet hur länge. Blev ganska (läs: väldigt) impad! Efter denna supersträcka satte vi oss tillsammans med resten av hennes löparlag och mumsade i oss deras picknick som var deras pris för att de sprang i ett lag. Jag snodde åt mig en macka och mandelkubb också fast jag inte ens ansträngt mig, hehe, känns lite som min stil. Till slut promenerade vi hemåt förbi slottet och jag kom hem till en toalettstol som stod ute i hallen och en lapp på badrumsdörren där det stod "stängd". Renoveringen - to be continued. 
 
 
Jennys "jag-har-sprungit-milen-face" och ungefär mitt "så-här-mycket-tycker-jag-om-renoveringar-face"

Kommentarer
Kommentar av: Emma
2014-05-21 klockan 05:43:26

Uuurgh! Jobbigt med renovering och förstår precis vad du menar! ;o och hallå, har du ingen toa atm? ;o

Svar: Ingen i min lägenhet, men det står typ en barack utanför mitt hus där de har tillfälliga toaletter och man behöver kodlås för att komma in så dom är rätt fräscha :) Men rätt drygt ändå.
Rebecka Vigren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan