Trippen till huvudstaden

I helgen tog jag tåget ca 7 mil söderut till vår kära huvudstad för att möta upp mina kära fejk-skåningar, Lisa och Julia! Vi åt gott på restaurang på fredagen för att sedan gråta lite (eller ja, Lisa i alla fall <3) till "En sång från hjärtat" på bio. På lördagen hann vi med lite shopping, återvände till lägenheten för att dumpa handeln och klä på oss lite och sedan drog vi iväg till helgens stora händelse - Justin Timberlake konserten. Vi kom till kön ca 15:30 och vädret var monligt och lite kallt. När Lisa precis hade instagrammat vår tacksamhet över att det i alla fall inte regnade - då började dropparna falla. Vi blev blöta och kalla alla tre men när de tillslut släppte in oss i arenan kl 18 var vi ändå superpeppade. Konserten var svinhäftigt. Trots att jag inte kunde alla låtar osv. bjöd verkligen Timberlake på en show utan dess like! Värt alla kronor! På söndagen sov vi ut lite längre och tog det lilla lugna innan vi mötte upp pappa, Andreas och Mats på en väldigt god japansk lunch. Efter det var det bara till att åka hem igen till mitt fina Uppsala.

Humöret här i mitt fina Uppsala har dock inte varit på topp. Språkhistoria är väl inte världens sexigaste ämne (även om det har sina ljusglimtar ibland) och längtan till sommaren och Norrland är definitivt påtaglig. Jag var ändå ledig idag, vilket var väldigt skönt. Tänkte ta tag i lite skolarbete men det gick ju sisådär. Blev i alla fall klar med den försenade inlämningsuppgiften, och det kändes som det viktigaste. Handlade med Jenny också, vilket både var bra för mitt kylskåp och min sociala sida (som tyvärr inte alltid är så framåt, aktiv och taggad på att hitta på saker). Och nu har jag precis kollat klart på hockeyn. Väldigt glad att det är hockey-vm just nu, piggar upp litegrann. Nu ska jag försöka att röja upp i lägenheten litegrann, får ju finbesök imorgon - pappa hälsar på!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan