28 Maj

Jag överväger starkt att "försova" mig imorgon. Vill inte gå på skolan, det känns hur tungt som helst. Varför? Jo, kanske för att jag måste skriva på min No-uppsats på matten, kanske för att vi ska springa coopers, kanske för att jag inte känner för att jobba på min barnbok på spanskan (som egentligen skulle vara klar imorn), kanske för att vi TROLIGEN ska se på Hemsö-jävla-borna på skvalet (för övrigt världens tråkigaste film...) och kanske för att det är konfirmationsrepning direkt efter skolan och jag kan inte skolka från den, jag har inte samvete att skolka från den (jag har varit borta de 2 senaste gångerna, shame on me....).

Tur att jag har lite saker att se fram emot! Jag kan se fram emot Söndag när konfirmationen är över och jag är fri, Måndag när det är körövning, nästa Onsdag då det är bal, nästa Fredag då vi ska grilla på rotsidan med kören m.m. Men just nu när jag sitter här och tänker på imorgon känns det inte så ljust. Jag har flera problem: jag vill inte skriva No:n, jag vill inte springa, jag vill inte se på filmen och jag vill inte behöva skrika på jobbiga konfirmander!

Så därför tänker jag citera en sak som Johan Glans har sagt: "Jag tror generellt sett att det finns två typer av människor här i världen när det uppstår problem. Det är en ena sorten som tänker: Oh, ett problem! hm, det här måste jag ta tag i och lösa! Sen finns det den här andra sorten som jag tillhör som tänker: Oh, ett problem! ..... jag går och lägger mig. Jag lägger mig i fosterställning så kanske det löser sig av sig själv..."

Gissa vilken sort jag tillhör? ;)

// Becka

Kommentarer
Kommentar av: Marielle
2009-05-29 klockan 15:12:42

De var en svår nöt att knäcka ;P haha ^^ jag är nog en blandning av det.. Snart så får vi ses igen, hänger du med på kramfors-stadsfest? hinner precis upp till den :D


Kommentar av: Lisa
2009-05-29 klockan 16:50:00

Hahahaha, jag kan säga dig att jag också tillhör den där andra typen ;)



Men du, Coopers gick ju rikigt bra, eller hur? ;) (L)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan