23 November

Gissa vad jag fick reda på imorse, att jag ska ha tal på torsdag... jippie, eller inte.
Sak samma, vi hade rätt roligt åt hur man skulle göra entré, börja talet och avsluta talet... kanske lite FÖR roligt.
Inget annat särskilt hände på sklan idag, förutom talet då och att jag råkade he (ja, he!) ner några kort från Emelies kortlek från 3:de våningen ner i ljushallen... förlåt Emelie.

Sen vart det kör, det gick ju åt pipan. Vi sjöng inte bra, inte bra alls. plus det var jag suupertrött och orkade verkligen inte med någon sång som jag inte kunde. Jag har i alla fall lyckats kladdskriva mitt tal sant ta ut några bilder som jag ska ha till det, så på den fronten är jag rätt så nöjd.

När jag höll på att välja ut bilder s kunde jag inte låta bli att kolla på några gamla CD-skivor från Docksta-skolan. Och gissa vad jag hittade där? DOCKSTANYTT! Haha. Tydligen något som (jag tror det var) Jag, Marre, Henke och Lisa (av innehållet att säga) skrev när vi var 11-12 år kanske...?
En "artikel" löd i alla fall såhär: 

Liv på Jupiter!
Vetenskapsmän har hittat liv på Jupiter.
Det var några astronauter från Sverige och Danmark for ut i rymden
Den 19 februari år 2005 och i År ( 2020 ) har dom kommit
Tillbaka till jorden och alla Nyfikna människor.
Mest av Alla i denna värld är det nog Lisa-Marie som längtar till faxet
Med all information om Jupiter Och deras invånare.
Vi hoppas att Lisa-Marie får faxet och börja
Kommunicera med våra vänner ( hoppas vi ).



Vi visste redan då att Lisa skulle bli en naturnörd!
Så Lisa, har du börjat kommunicera med våra vänner (eller fiender) på Jupiter än? ;)

// Becka


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan