Döslut!

Är helt död efter den här dagen! Klev upp vid 10-11 som vanligt, åt frukost och allmänt slappade. Men sen så drog jag upp till stallet för att rida Fricka bort till Skulebacken där vi skulle ha uteritt med klubben. Sagt och gjort, efter lite borstande i hagen och lite mockning så gav sig jag och Åsa ut med Marie mot Skulebacken.

Själva ritten var rätt så jobbig "på vägen mot målet" eller hur man nu ska uttrycka det. Fricka och jag travade nästan hela vägen för att Fricka var så rädd att bli lämnad ensam och inte få va med Nike, så både hon och jag var rätt trötta när vi kom fram till målet där vi skulle vända och rida tillbaka. Tillbaka vägen gick bättre för mig eftersom Åsa tog det lugnt så kunde vi skritta bredvid varandra och Fricka var lugn som en korv! Sen när vi kom ned mot Skulebacken igen så höll Marie och hennes Shire Prins på att halka omkull! Det såg läskigt ut men det gick bra med dom båda. Sen nån minut efter det så halkade Fricka till också så hon föll frammåt! lite otäckt var det och jag blev lite chockad men jag överreagerade, allt gick bra för oss!

Vi red hem, lämnade hästarna och åkte tillbaka för att käka lite korv och umgås. Det var trevligt men OJ så frusen och trött jag var när jag kom hem! Nu är jag upptinad igen och ska gå o lägga mig. Skönt med studiedag imorn i alla fall! Kanske följer med Åsa till hästtandläkaren (hon ska dit med Fricka) men annars blir jag nog bara hemma.

// Becka

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan