Gilla mig på facebook!

Ni har väl inte glömt att gilla min sida på Facebook? Tänkte publicera några porträttbilder här på bloggen imorgon från Göteborg, men redan nu finns det ett smakprov på Facebook om ni är nyfikna att se! Sitter just nu också och knåpar på ett erbjudande som kommer att gälla hela december ut, hoppas ni är lika taggade som jag!

Lång slutartid

För några kvällar sedan var det ett väldigt lustigt ljus ute, det var väldigt monligt med ibland stack månen fram med sitt sken mellan molnen. Jag plockade fram stativet, kameran och fjärrutlösaren och begav mig ner till havet för att fota lite bilder med lång slutartid. Jag fullkomligt älskar sådana här bilder, speciellt när det är vatten och lång slutartid, men jag tycker inte riktigt jag fick till det på dessa bilder.

Sète

Det här blir de sista bilderna från vår Frankrike resa och dom är tagna i en stad som heter Sète och ligger utanför Montpellier dit vi var på en eftermiddags utflykt. Det var nu snart två veckor sedan vi kom hem från en dryg två veckor lång resa som verkligen blev hur bra som helst. Tänk att ingen av oss hade rest ensam förut någon gång och vi klarade alltihop på helt egen hand! Lite imponerad är jag av oss. Om ungefär en vecka kommer Lisa hem från Montpellier och då känns det som att Frankrike-kapitlet är helt avslutat, trots att det låter väldigt sorgligt så känner jag mig inte så, jag älskar att få vara hemma just nu och i framtiden blir det definitivt fler resor!

Montpellier

Avignon och den franska landsbygden

Bildregn från Paris

Musée du Louvre

Göteborg

Imorgon är det tre veckor sedan jag var i Göteborg, det känns galet längesedan. För tre veckor sedan tog jag tåget ner till västkusten tillsammans med mina resekompanjoner Rämsy och Emma men också med nästan hela norrlandsgänget som gick vidare till Ung Poesi: Rebecka, Elin och Alice.

I Göteborg strosade vi runt väldigt mycket och försökte förstå oss på staden, dock vet jag inte hur bra vi lyckades. Vi åkte spårvagn varje dag och bodde på ett mysigt vandrarhem som hette Stigbergsliden. På lördagen var det dags för workshopen i Ung Poesi och jag måste säga att jag var rätt nervös. Men tvärtemot vad jag hade trott gjorde vi "uppgifterna" tilsammans i grupp och det blev en väldigt trevlig stämning bland alla deltagare. Det häftigaste var att se alla läsa upp sina dikter. Inspirerande människor och fantastiska ord som rörde mig till tårar. Vi fick en riktigt fin långhelg i Göteborg innan vi drog vidare till Paris!

IC Fashion Show

Dagen innan vi påbörjade vår resa till Göteborg och sedan vidare till Frankrike var det dags för den höstliga tradtion som innebar IC Fashion Show. Känns fortfarande lite lustigt att inte vara med och oroa sig för varje liten sak som kan gå fel, äta alldeles för lite till middag och sressa över om alla kakor kommer räcka till besökarna, men det var helt klart skönt och roligt att sitta i publiken och bara få njuta av dom fina kläderna, snygga modellerna och duktiga pausunderhållarna!

Borta bra men hemma bäst

Var så glad när jag kom hem imorse (04:00 på morgonen), trött och glad. Har haft en så underbart bra resa med en del tabbar och härliga minnen, men det var så skönt att komma hem också, precis som det ska vara! Lingongrova och mellanmjölk till frukost, ett eget rum som man kan stänga in sig i, en oerhört skön säng och massa andra svenska saker som jag känner mig löjligt och pinsamt tacksam för. Världens bästa resa och världens bästa hem, nu ska jag unna mig den nya Johan Falk filmen och lite OLW chips!

de trötta tre är snart hemma

vardagar i Frankrike

dagarna flyger fram här i Montpellier med små-shopping, rundturer med vår personliga guide Lisa och utflykter till bland annat Sète som ni ser här nedan. väldigt mysiga dagar här i Frankrike som snart är till ända, i övermorgon åker vi hemåt till kalla Sverige igen. känns bra, lite sad, men mest bra!

Paris, je t'aime

efter tre dagar i Paris med sevärdheter upp över öronen sitter vi nu nöjt på ett tattigt litet hostel i staden Avignon. imorn blir det lite upptäcktsfärd av staden och ganska lugn kväll då vi hade fullt upp mest hela tiden i Paris, skönt med några halv-vilodagar innan sista veckan i Montpellier (<3). vi lever, mår bra och reser i snabb takt, kram till er alla!

Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!