Ett år...

Det är konstigt hur mycket som kan förändras på ett år.
 När jag började nian så bestämde jag mig för att fokusera allt på mina studier och skita i att jag var ensam i klassen. Jag minns hur mycket jag längtade till nian va slut och jag fick börja på gymnasiet. Det var så innan jag började umgås med "Nordingråtjejerna". Jag vart gladare helt enkelt. Det betyder så mycket att ha kompisar i klassen, det är allt. Nu när jag väl ska börja gymnasiet längtar jag tillbaka till nian och saknar den tiden så mycket. Jag hoppas och tror att jag kommer att trivas på Nola och att jag kommer få kompisar där också. Men om man tittar på vad jag skrev förra året innan jag skulle börja nian så lät det såhär:
Börjar bara få lite ångest för att skolan börjar snart, finns absolut INGENTING  jag längtar efter.. Kanske bara de att få in lite normala tider. Längtar som fan till gymnasiet.

Det är helt sjukt hur ett år kan förändra så mycket.
OM jag skulle ha börjat på Herrskog igen så skulle jag ha längtat efter att få se alla. Nu längtar jag ju också till viss del men det är ju annorlunda när allt är nytt och man inte känner någon. Det känns väldigt bra också att jag kommer att få en "ny start". Det kommer inte vara någon i min klass som jag känner, och det kommer inte finnas någon som känner mig.
Nu är det bara 1&½ dag kvar innan jag börjar på gymnasiet. Och det känns jättebra.

Här kommer två klipp från avslutningen i nian när Linnea och Enja&Polly sjunger. En liten nostalgitripp helt enkelt.


Linnea som sjunger "sommarpsalm".
Sen sjunger resten av kören också.



Enja och Paulina sjunger "för en lång lång tid".
Gitarr eleverna kompar.

// Becka

Kommentarer
Kommentar av: linnea
2009-08-23 klockan 11:32:01

Rebecka! jag vill bara säga att jag är JÄTTEGLAD att jag lärde känna dej!:)<3

Fattar inte att jag under hela 7an och nästan hela 8an kunnde missa en så bra vän som dej.

Har faktiskt väldigt dåligt samvete om jag ska vara ärlig...:(

Men det viktigaste är ju att vi blev vänner ändå:D



Kommer att sakna dej nu när vi splittras, åh jag hoppas och tror att du kommer att få det jättebra på Nola!!

Vi måsta ha en tjejträff nån gång till hösten tycker jag:)



Ha det så bra så länge;) åh lycka till på måndag:) eller visst börjar du skolan då? eller?

KRAM


Kommentar av: A. Hörnfeldt
2009-08-23 klockan 12:26:20

Sådana här inlägg älskar vi.! åh!


Kommentar av: Marre
2009-08-23 klockan 16:10:21

Jag är nu i HELVETES nervös XD haha. Du får hjälpa mig som sagt att hitta till nola och sånt..Om jag faller ihop så får du väll bära mig XD heheheh...Iaf..Ja

Kommentar av: Lisa
2009-08-23 klockan 18:51:00

Det är så äckligt sant som det är sagt, tiden går alldeles för fort. Det känns som det bara var förra året jag började 7:an på Herrskog, men det var ju faktist 4 år sedan.



Men du ska nog se att Gymnasiet är SÅ mycket bättre än högstadiet ;)<3


Kommentar av: Elin
2009-08-25 klockan 21:54:46

Åh, det där var väldigt fint sjunget. Nu fick jag också nostalgi-feeling här, skolavslutning i Nora kyrka har man ju haft ända seda lekis.. Hräligt att se tillbaka ibland, men ändå viktigast att blicka framåt. :) Hoppas din första dag på Nola blev awesome! :D (Och ledsen att jag kommenterade i ett så gammalt inlägg..xD)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan