"Happy, Funny, Sunny, Lovely Circle''

Idag var det dags för svenska nationella talen på skolan. Jag var inte särskilt peppad. Jag hade skrivit ett tal som jag själv tyckte var rörigt och väldigt flummigt, det enda jag tyckte att jag verkligen hade lyckats med var längden på det. Så klockan tolv var det dags, första talaren för dagen, och sedan flöt det på till klockan tre. Har aldrig varit med om så många personer har varit så duktiga! Jag citerar Leila från IC3-gruppen på facebook: "jag är stolt över att kännan er!". Idag var det verkligen en sådan känsla. Så stolt över alla mina klasskamrater och också stolt över mig själv. Jag kände att jag satt och lyssnade uppmärksamt i tre timmar utan att tycka det blev tråkigt en enda gång, just för att alla var så duktiga och inspirerande. Det blev någon tår men också en hel del skratt. Så fina människor jag omges av, det är jag verkligen tacksam för.

Och angående mitt eget tal så blev jag nöjd till sist. Tror jag var alldeles för självkritisk mot mig själv, som det är så enkelt att vara. Tal är enligt mig egentligen en av dom kanske lättaste momenten, jag är bra på det. Ja, jag sa att jag var bra på det, jag bryter mot jantelagen! Jag tycker att jag var duktig, jag är stolt över mig själv och jag tänker inte gömma det. Mitt tal handlade om förändringar i livet och en del i det handlade om hur jag kände mig när jag gick i åttan, ensamheten som jag upplevde. När vi sedan slutade lektionen väntade Rämsy på mig för att jag höll på att packa ihop mina saker, och jag reflekterade just då över hur tacksam jag verkligen var över det, över att hon väntade på mig, för så har det inte alltid varit. Det betyder så mycket, och det är något jag idag mest tar för givet. Carpe Diem, fånga dagen, som Lovisa pratade om. Uppskatta de små händelserna i ditt vardagliga liv, de små guldkornen.

Fylld med inspiration och lycka tog jag bussen hemmåt med ett leende. Idag har vairt en sån dag som jag kommer leva på länge, en dag som jag alltid kommer minnas. När en grupp människor som har känt varandra i ca ett och ett halvt år kan delge varandra väldigt privata och personliga känslor, minnen och tankar, den känslan som det ger är väldigt speciell. Varje dag är jag så glad och tacksam över att jag har hamnat i den klassen jag har hamnat i, med dom människor som jag får dela mina dagar med och de otroliga lärare som jag får undervisas utav. Inspirerande människor, var och en av dom. Dom gör min vardag till en bra dag!


Tack kära IC3 och IC-laget, jag skulle aldrig kunnat hamnat på ett bättre ställe ♥


Kommentarer
Kommentar av: Annelie
2011-11-11 klockan 22:46:13

Ditt blogginlägg lyser upp höstmörkret och värmer, värmer! Det du skriver om tacksamheten över att A väntade på dig rör mig till tårar. Du har en så vacker själ, Rebecka.

Kommentar av: Amanda
2011-11-12 klockan 10:56:50

Fantastiska, vackra Rebecka. Blir så varm inuti och håller med om vartenda ord.

Puss på dig, min vän.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan