Filmkväll

Igår så drog sig jag och Jessica till stan för att se min absoluta favoritfilm på bio, Lejonkungen. Finns det någon film som är lika bra som den? Är totalt såld på Disneyfilmer i över huvudtaget, men speciellt Lejonkungen. Den har s fantastiska sånger, musiken är otroligt rörande, handlingen är bäst och replikerna är legendariska! Att se den i 3D var kanske inte en sån höjdare, men att se den på en så stor skärm men häftigt högt ljud var verkligen en upplevelse. Väl värt 110 kr!

När vi kom hem rörde vi ihop en kycklingsallad och slog på Ides of March med George Clooney och Ryan Gossling. Den var lite svår att hänga med i i början, lite för mycket namedropping. Men ju längre fram i filmen man kom, desto mer förstod man. Slutbetyget är ändå väldigt gott, med Clooney och Gossling kan det aldrig slå fel!

Efter det såg vi på Moneyball med Brad Pitt. Den var väldigt... amerikansk skulle jag säga. Mycket baseball temer som man inte förstod något alls av, men Brad gör en väldigt fin insats. Den här filmen passar nog väldigt bra i USA eller för dom som förstår sig på baseball. Visst var den okej men absolut ingen Golden Globe vinnare!

Till sist blev det den klassikska Bambi! Mycket skratt åt hur dum Bambi framställs som barn och sen också mycket skratt åt hur dom skulle försöka förklara allt med sång och naturbilder. Gansa roande och vi insåg båda hur länge sedan det var vi såg den.

Idag ska jag dra till Gideå, till Emma, och se årets Golden Globe awards. En tradition från vår sida att vi ser den här priscermonin tillsammans mitt i natten. Det börjar nämligen klockan två inatt och håller på till klockan fem i sex. Vi får helt enkelt dygna för att inte sova bort skoldagen!


Kommentarer
Kommentar av: - Jacinta -
2012-01-15 klockan 20:53:48

Hej! Fin blogg, allt bra? :)


Kommentar av: Hanna
2012-01-16 klockan 08:44:21

Jag älskar lejonkungen!


Kommentar av: Isabella (tinkerbella.blogg.se)
2012-01-16 klockan 16:13:55

Svar: Håller helt med, instagram är lätt den bästa appen :D


Kommentar av: Jessica
2012-01-16 klockan 16:26:08

"-Säg fågel!! Säg fågel!!"

"-FLÅ....FLÅ...FLÅ"



hahahahaha xD Bambi alltså!!

Kommentar av: Linnea [Fotoblogg]
2012-01-16 klockan 19:11:47

Jag har en fototävling på min blogg, där temat är "min bästa natur bild" skulle vara jätte kul om du ville var med!:D



Läs mer här: http://linneaphoto.blogg.se/2012/january/fototavling-min-basta-natur-bild.html#comment



Lycka till!:D


Kommentar av: ANNA'S FOTO
2012-01-16 klockan 19:41:36

Sv: åh tack! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan