29 Augusti

Dagen började med att någon ringde och väckte mig, ett nummer som jag inte kände igen så jag sket i att svara.
Sen ringde telefonen här hemma. Mamma kom upp och sa att det var till mig, det var Gabbis. Vi pratade lite och sedan la vi på. Gissa vad som hände sen, GABBIS KOM OCH HÄLSADE PÅ!!! Åh va jag blev glad! Jag hoppade och kramade henne ett tag innan jag lugnade ner mig. Vi gick ned och jag åt frukost medan hon kolade på. Sen gick vi ut på rpomenad och pratade <3. Vi stannade på Ica för att köpa oss en glass och sedan satte vi oss på gungorna vid skolan och pratade ännu mer. Till slut gick vi ned till lekplatsgrejen där vi jagades av getingar vilket fick oss att gå (läs: springa!) hem. Väl hemma hos mig spelade vi CS tills Joel kom och hämtade oss.

Han körde oss till Gabbis mormors andra hus (orkar inte förklara, höhö). Där träffade jag Sara och så småningom också Terro. Sara lagade till fläskfilé och potatisgratäng medan jag, carro och Gabbis spelade Jepordy för fulla muggar. Efter maten spelade vi lite till och när klockan närmade sig tolv gick vi över till scharader... väldigt flumma scharader. Några av lapparna var formulerade såhär (vi fick dock prata, annars skulle det ha varit omöjligt!):
"En ärta som får smisk"
"Peter Pan fast dvärg"
"En diskmedelsflaska som kommer på att den är bög"
"Ett inavlat lejon med gul/grön prickiga stövlar som vägrar hoppa fallskärm"
"Ett fult mumintroll som vill konvertera till Islam"
Ja, det var bara några exempel. Man kan väll säga att vi var rätt flummiga!

Jag sovde i alla fall över hos Gabbis och sen åkte jag hem på Lördag när dom skulle fara upp till Lycksele igen. Men jag säger bara OJ va kul det var att hon kom, älskade vän <3

här kommmer ett exempel på våra fina scharader!

facit: en cp-störd maskipangris


facit: en varg

// Becka


Kommentarer
Kommentar av: ElinaH
2009-09-12 klockan 21:13:06

Haha fan snyggt alltså xD




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan