Dockstadagen

Igår var det alltså Dockstadagen! Även fast jag kände mig riktigt stressad så var det så kul och så bra arrangerat.

Dan började med att jag klev upp, duschade och for sedan vidare till Anton. Där snörade jag hans korsett som han skulle ha på modevisningen senare på dagen. Efter det kom resten av hans modeller och jag hann med att fotografera Elisabeth innan jag var tvungen att fara upp till Åsa för att göra iordning Fricka inför ponnyridningen nere på Dockstadagen. Efter att ha borstat henne var jag så stressade jag ner till Dockstadagen igen för att se Antons modevisning och höra när Bea sjöng. Båda två var skitbra!

Sen for jag upp till stallet igen för att kasta på sadeln på Fricka och rida ner till hockeyplan. Medan jag red så ringde Gabbis och sa att hon snart skulle sjunga. Jag fick smått panik och drev på Frixon ännu mer. Jag gav henne till Anna-Lena nere på planen och sprang sedan upp till scenen. Det visade sig agtt det var ett tag kvar innan det var Gabbis som skulle sjunga. Jag hann till och med med att dela ut allsångspapper innan hon började sjunga. Hon sjöng (som vanligt) jättebra!

Efter det så drog jag mig ner till hockeyplanen igen för att rida hem Fricka. När jag hade dumpat henne i hagen åkte jag ned till Dockstadagen än en gång för att kunna gå på marknaden. Jag, Carro och Gabbis gick runt där och köpte sockervadd, testade fula solglasögon, träffade gamla vänner (B.l.a Jesper) och gjorde annat skoj. GISSA VAD JAG HITTADE NERE VID ETT STÅND?! EN RÖD PELLE!!! Så jag köpte den! Fatta, jag har inte sett en "pelle" på säkert mer än 10 år!!

Hastigt och lustigt så bestämde jag och Gabbis för att fara på bio på kvällen. Så jag fick åka upp till henne på hennes moppe och fick äta med hennes familj och Johannes & Ella. Vi åt tacos (såklart), alltid lika gott. Sen kom Andreas för att hämta oss och köra oss till Övik. Där hämtade vi ut våra biljetter och gick sedan ner till LEKPARKEN (wiiieeeee) innan bion började. Där snurrade vi på allt som gick att snurra på och åkte ruchbana. Det var sjukt skojigt! Sen såg vi på Harry Potter. Den filmen var faktiskt jättebra, mycket bättre än dom tidigare och mycket roligare.

                     
Korgen med pellar            Vi i solglasögon                       Traktor taxi    

                   
Mina pellar :)                             Gabbis o jag på             Gabbis fina "hjälm"
                                                     Gabbis moppe


Höhö, ursäkta mina fina kommentarer i början :)

// Becka

Kommentarer
Kommentar av: MICHAELA D
2009-07-27 klockan 14:29:22

Svar: Härligt! För nu är tävlingen uppe på bloggen! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan