14 Oktober

Ni skulle ha hört mig på samhällskunskapen idag!
Vi håller på med riksdag och regering nu och vi ska ha prov på fredag. I alla fall så är jag inte så intresserad av poltik och så. Jag vet på ett ungefär hur det funkar men jag bryr mig inte riktigt. Men idag fick jag typ en uppenbarelse eller nått (hahaha). Jag frågade min lärare va det var för skillnad på riksdag och regering och han svara som att regeringen bestämde allt. Jag vart hyper chokad. Eftersom regeringen ofta har majoritet i riksdagen så får dom ofta det dom vill igenom. Så då reste jag till mitt egna paralella universum och tog som ett exempel för min lärare att; "Om regeringen skulle säga att alla bilar ska färgas röda (som lag då alltså), och alla röstar som partiet vill så blir det alltså så?" "jaa" svarade hann då. Då fick jag typ superdamp och började babbla på för Jessica o Emma (som förövrigt var rätt ointresserade och fattade inte så mycket om vad jag höll på att snacka om) om hur regeringen har makt och hur dom kan ställa till det!! Sen kom jag på, hm... just det jag, misstroendehetsförklaringen och då föll allt isär. Men jag känner att jag fattar mkt mer nu i alla fall, haha!

Föressten, är det jag som är nöjd nu eller? Jag har precis beställt min fotobok HELT GRATIS. Inte ett öte kostade det mig, mohahah! Fotoboken blev väldigt flumm och rätt dåligt men det var värt det ;)


(leveransadressen hade jag bara med för att ni ska se hur duktig jag är på att censurera! Jag lärde mig det idag. Dock var det väldigt lätt också, höhö)

// Becka

Kommentarer
Kommentar av: Lisa
2009-10-14 klockan 22:03:34

Haha, det är ju as bra att du fattar mera om det. Jag fattade inte så mycket av förklaringen, men det är säkert nice (Y)



Sen tycker jag att det är lite sött att du har beställt en fotobok, vad har du för tema typ? ;) <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan