E-kampen

Idag har vi haft E-kampen på skolan. Det innebär inprincip att alla ekonomiklasser ska köra olika sporter och grejer mot varandra. Jag körde fotboll och innebandy och sen var det några andra som körde luffarschack och dragkamp.

Jag kan ju samanfatta allting med att... vi förlorade, vi kom sist (treorna vann). Men det var väldigt kul ändå! Vi vann faktiskt ALLA matcher i luffarschack och en i dragkamp. Innebandyn och fotbollen gick inte så bra men det var grymt kul ändå. Några höjdpunkter var väl när Moa fällde en trea, Josefin fällde en (minns inte vem det var) och att jag föll utanför sargen på innebandyn två gånger.

Dagens var ändå när 2b (?) skulle möta 3:orna i dragkamp. Observera att treorna hade den högljudaste klacken (som ibland tyckte att de andra lagen hade fel o.s.v.) och att dom var typ bäst på alla springgrenarna, och så även dragkampen. Det var bäst av tre och treorna hade vunnit första väldigt enkelt. Så när det var dags för andra ronden och dom hade börja dragit skrek en tvåa: 1, 2, 3!!! Och så släppte alla repet och treorna föll baklänges! Mycket roligt men dommaren vart inte så glad och förbjöd att man fick göra så. Rätt åt dom tänkte vi andra, haha!

Imorn blir det skolavslutning och hejdå till sp1e. Det kommer bli trist fr jag tycker verkligen vi har varit en bra klass! Kommer sakna alla, men samtidigt ser jag mycket fram emot att börja IC2.

Becka - En stolt spätte!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan