Hemma från Stockholm

Nu är jag hemma efter en trevlig helg i vår fina huvudstad Stockholm!

Lisa och jag for dit i fredags med tåg. När vi kom till Stockholm så for vi till naturhistoriskariksmuseumet och kollade runt där för att sedan kolla på cosmonova. Efter det så åkte vi in till stan igen och käka på McDonalds', Lisa var nöjd. Men när vi satt där och åt så for det förbi massor av polisbilar. Nyfiken i en strut som jag är så övertalade jag Lisa att följa efter alla dessa polisbilar och de ledde oss till konserthuset. Vi förstod först inte vad vi gjorde där men helt plötsligt dök Mark Levengood (stavning?) upp på andra sidan vägen! Sen kom Göran Persson. Vi förstod då att det var nått kungligt pågång och hej svejs kom Viktoria och Daniel! Vi såg även Fredrik Reinfeldt, Norges kung, Kungen, Drottningen, Madeliene och Carl-Philip.

På Lördagen kom Anton till Stockholm! Den här dagen tog vi det faktiskt rätt så lugnt med tanke på att det var folk ÖVERALLT pga brölloppet. Vi såg inte Viktoria och Daniel den dagen men vi hurrade med massa andra människor ute på gatan när vi såg på en storbildsskärm när dom kysste varandra utanför kyrkan. Vi åt uppe på taket av kulturhuset och sedan gjorde vi det bästa på hela helgen - Vi gick och kollade på Hamlet på stadsteatern!

Jag som aldrig sett Hamlet förut tyckte den var jätttebra! Det är verkligen synd att man inte går på teater oftare för det är en häftig upplevelse. Dock kanske den här häftigaste upplevelsen mest berodde på dom duktiga skådespelarna - Gustaf Skarsgård, Katharina Ewerlöf, Francisco Sobrado, Lisa Werlinder men framför allt: Jakob Eklund <3 . Jag bara gapade när han gick ut på scenen först och vid ett tillfälle gick han längst fram på scenen och tittade rakt på mig. Då tappade jag andan totalt, helt fantastiskt var det! (Ja, det låter väldigt töntigt men ack så sant, Jakob Eklund är en otroligt duktig skådespelare som jag beundrar. Också att tillägga - han är bättre live än vad han är på film).

På söndagen skulle Anton umgås med sin kompis Jennie så Lisa och jag chillade runt själva på stockholms gator. Jag ville väldigt gärna åka på junibacken och åka sagotåget där, mest för nostalgitrippens skull. Sagt och gjort så åkte vi över till Djurgården och åkte sagotåget. Inte lika bra som jag minns det men värt ändå. Helt spontant så gick vi också in på Aquaria och kollade på hajar på vägen tillbaka till båten. Vi käkade i Gamla Stan och efter maten gjorde vi något välsigt roligt igen.... - Vi kollade på Hamlet en gång till! Inte lika bra som första gången men jag tappade ändå andan några gånger. På slutet fick skådespelarna stående ovastioner och sorgligt nog var det den sista uppsättningen av Hamlet med dessa skådespelare och sånt.

Idag, måndag, så packade vi våra väskor och lämnade Stockholm bakom oss för att åka hem mot Norrland. Vi åkte tåg från Stockholm till Hudiksvall, från Hudik till Sundsvall med buss, från Sundsvall till Docksta med buss (linje 10 så det gick hur segt som helst). Vi träffade dock en jättetrevlig man på bussen som var väldigt pratglad och rolig.

En väldigt värd resa och jag måste säga det fast ni kanske redan har frstått det - Det bästa av allt var att se Hamlet, speciellt den gången då vi satt längst fram. Men såklart är det alltid kul att vara ute o resa och umgås med vänner. Jag lägger upp bilder imorn kanske, tog inte så många faktiskt (helt otroligt konstigt...). Imorgon börjar jag jobba och jag är inte så pepp just nu, bäst att sova på det.

// Becka - "Jag behöver en MAAN, en alfahanne, en manmanmanmanman, en MANLYMAN!! .... Jakob?" <3

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan