Lite post-Lov depression

Idag var det en lite jobbig dag, det var nämligen sista-dagen-på-lovet-dagen, vilket alltid tillför lite längtan men framför allt ledsamhet och lesshet över att lovet redan är slut och man aldrig hunnit med allt man skulle hunnit med. Jag, till exempel, skulle se på en massa film, MINST 18st hade jag som mål. Jag hann med (räknade nyss och trodde det var färre) 15. Ändå inte lika många som jag hade hoppats på. Hade också tänkt att jag skulle ha skrivit klart svenska talet samt varit klar med engelskaC översättningen. Jag är inte klar med något av det.

Därför infinner sig en ledsamhet hos mig. Jag hinner aldrig det jag vill göra och jag gör aldrig det som jag borde göra. Dock har jag hunnit med en del saker som var mer eller mindre planerade, men det är ändå inte nog. Vad skulle jag inte ge för att kunna frysa tiden och kunna starta den när jag helst kände för det? Mycket. Men det kanske är lika bra att det inte är möjligt. Vem vet vilka bus jag skulle hitte på då!

Jag får, som alla andra skolungdomar som också börjar imorn, kämpa vidare. Det är trots allt väldigt kul att gå i skolan och jag trivs som fisken i vattnet där, men det är läxorna som orsakar lidandet. It knocks you down, just get back up when it knocks you down.




Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan