Sonett

På litterär gestaltning fick vi i läxa att skriva en sonett om ett samhällsproblem eller en myt. Fick världens inspiration en kväll och blev väldigt nöjd med resultatet som jag tänkte dela med mig av.


Dom säger att man inte ska bli mätt.
Om jag äter mycket, skämmas jag får
när folk stirrar på mina feta lår,
nått större de aldrig någonsin sett.

Jag kan nu bara se allt detta fett.
Bryr mig inte längre om hur jag mår,
svälten får läka mina fula sår.
Jag vill bli sedd på ett speciellt sätt.

Dom säger att jag nu liknar en pinne.
Dom säger att jag nu är helt banal.
Ett skal utan tankar eller sinne.

Jag ser magra tjejer på en tv-kanal.
Jag som knappt syns i mitt nya linne.
Tänker: detta är ett sjukt ideal.


Kommentarer
Kommentar av: Lisa
2011-10-28 klockan 23:27:54

Men du är så duktigt<3


Kommentar av: Marre
2011-11-09 klockan 20:22:13

I Like! :D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan