Nytt objektiv beställt!


Nu ska min D90 få ännu en ny kompanjon att leka med, har nämligen beställt ett nytt objektiv! Har funderat på det ganska länge och insett att jag inte har något vettigt objektiv att ta med till Zambia då jag ogillar 18-55:at har så kort zoom och eftersom att jag är på tok för rädd om mitt Sigma 50-150 /f2.8. Bestämde därför för att investera ett nytt kitobjektiv, ett Nikkor 18-105.

Detta objektivet är inte allt för dyrt och känns som en skön reseglugg, samtidigt som det är en investering i ett nytt kitobjektiv vilket betyder att jag kanske kommer sälja vidare 18-55 objektivet. Jag tror att det här objektivet kommer funka bra i Zambia kombinerat med mitt 50 /f1.8 som jag nog också kommer ta med. Det är litet men framför allt get ett mycket finare skärpeljus, och helt ärligt vet jag inte riktigt om jag själv skulle kunna fungera utan det objektivet nära till hands!

Som lite extra beställde jag två stycken 16gb minneskort för att bunkra upp inför resan. Samt en ny minneskortläsare så att jag inte ska dö av galenskap innan vi ens hinner komma iväg (min nuvarandre minneskortläsare har efter en tid av glappande gått ur tiden, mer eller mindre, hjärndöd kan vi säga). Väntar i alla fall med spänning på de nya sakerna!

Kommentarer
Kommentar av: Lisa ji
2012-04-18 klockan 01:19:14

Om jag inte hade pratat med dig dagen efter din födelsedag hade jag inte fattat någonting av inlägget, men nu fattar jag och det är lite häftigt för mig :)



Och ja, jag älskar att din bror har öppnat "kentlådan" och insett att de är underbara!


Kommentar av: Becca
2012-04-18 klockan 07:51:13

svar: Tack så mycket :)


Kommentar av: Daniel Brännström [hobbyfotograf]
2012-04-18 klockan 22:15:17

Det blir nog jättebra^^



sv: Tack så mkt!


Kommentar av: hanna b
2012-04-19 klockan 08:42:13

Vad är det för bländare på 18-105? Det blir säkert bra det där! Vad roligt att du ska åka till Zambia!!! :)


Kommentar av: Daniel Brännström [hobbyfotograf]
2012-04-19 klockan 22:22:04

sv: håller med, nu är det faktiskt april (vårens månad) och jag vill ha bort snön tack!


Kommentar av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping
2012-05-02 klockan 20:49:08

Alltid roligt att köpa nytt till kameraväskan :D


Kommentar av: Sessan
2012-05-03 klockan 08:33:54

Vad roligt med ett nytt objektiv, vill själv köpa ett nytt & funderar på att sälja några jag har.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan