Hemma igen

Efter en hel vecka är jag hemma igen i lilla Docksta. Det har varit en underbart bra vecka nere i Stockholm, så bra att jag nästan inte ville fara därifrån, en vecka till hade inte varit helt fel. Praktiken har, som jag redan nämt, också varit helt fantastiskt bra! Emelie och Malou är hur trevliga som helst och det har varit så kul att lära känns dom och Evelina och Jessica. Än en gång känner jag mig så tacksam över chansen att få ha praktiserat hos dom, och jag hoppas det blir fler gånger!





I fredags var det i alla fall min sista dag både på Shoot och i Stockholm. Efter att ha sagt hejdå till Malou på kontoret drog jag mig vidare mot Hagaparken. Väl där mötte jag några papparazzis som flinade mot mig, kanske i tron att jag var en av dom (eftersom jag hade systemkameran på axeln). Kände mig i alla fall supercool och flinade tillbaka innan jag började små fnissa över hur länge dom måste stå där och vänta tills det händer något.





Annars gick jag bara runt i Stockholm och promenerade. Hoppade av vid någon random tunnelbanestation och promenerade vidare till nästa. Åt middag på McDonalds och gick sedan för att se Doktor Glas på dramaten. Krister Henriksson gjorde Doktor Glas till en monolog, och trots att det var lite långtråkigt emellanåt var den riktigt riktigt bra. Sucker för teatrar som jag är.



Lördagsmorgonen och förmiddagen bestod av hemresa och efter det gjorde jag inte så mycket heller. Saknade Stockholm lite och kände att jag kanske var påväg åt fel håll. Väl hemma kändes det bra dock och jag har verkligen underskattat känslan av att sova i min egen säng, skönt. Nu ska jag fara och hämta Emma, fara till Bjästa för att köpa chips och godis och ladda för en sömnlös natt med Oscarsgalan på TVn. Kankse inte det bästa för min förkylning men tradition är tradition!

Kommentarer
Kommentar av: Jennie ♥ - utbildar mig till medialterapeut och älskar att fotografera!
2012-02-27 klockan 15:13:58

så fin blogg :D


Kommentar av: ♥ Matilda ♥
2012-02-27 klockan 22:30:11

Jättefin blogg och super bra bilder! :)


Kommentar av: alexandra
2012-03-07 klockan 13:39:07

Vilka fina bilder. :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan