Toppen dagar framöver!

Vecka åtta kommer bli den bästa veckan på länge! Jag, den lilla småstads-norrlänning som jag är, ska tillbringa en vecka i Stockholm där jag ska praktisera på ShootMagazine. Det blev klart igår men nu när jag har bokat bussbiljett och allt känns det mycket mer verkligt. Kommer bli jättehäftigt att få praoa på den enda fototidningen som jag läser och tycker om, och inte nog med det så har Emelie Ohlsson varit en förebild för mig väldigt länge. Så lycklig över att jag har fått den här chansen och att allt bara har funkat med boende, skolan och allt (tack gode gud för släktingar som ger en husrum och för lärare som ger grym support!).

Åker dit söndag förmiddag med buss. Kommer ta ca 7 timmar, men jag tror inte det kommer bli nån större fara, jag är vid det här laget väldigt van att åka buss. Det enda som jag är lite nervös för är att hitta i Stockholm, lokalsinne är inte min största merit, men som jag brukar säga: "det löser sig!". Just nu sitter jag bara här hemma och drömmer om plusgrader, lite vardagsäventyr, att få jobba, hitta inspiration och att få ströva runt och tappa bort mig på huvudstadens alla gator och torg. Romatiserar det extremt mycket, det är bara en vecka också, men jag tror faktiskt att det inte kan bli något annat än bra!


Kommentarer
Kommentar av: j o h a n n a - fotoblogg
2012-02-18 klockan 08:07:35

Gillar verkligen din header, enkel men fin :)


Kommentar av: hanna b
2012-02-18 klockan 08:15:43

sv: Det får du börja tänka på för fint är det! Rosa och grönt! :)



Spännande att du ska till Stockholm och praoa hos Emelie! :)


Kommentar av: Daniel Brännström [hobbyfotograf]
2012-02-18 klockan 13:40:41

Shit va roligt att du ska praoa där! :D Kommer nog bli grymt.


Kommentar av: becca
2012-02-18 klockan 18:37:16

svar: tack så mycket!



vad kul med praktiken!


Kommentar av: j o h a n n a - fotoblogg
2012-02-18 klockan 20:19:05

svar: Haha tack så mycket :D


Kommentar av: Olivia
2012-02-19 klockan 11:10:04

Vart kan man köpa tidningen shoot? :)


Kommentar av: Maria
2012-02-19 klockan 12:45:41

Hej! Just nu har jag frågestund på min blogg, kika gärna in och lämna en fråga eller två. Självklart får du en länkning också. :)



Kram!


Kommentar av: Alexandra fotar
2012-02-19 klockan 15:01:46

fin bloggg, coola bilder :) följa varann via bloglovin?


Kommentar av: Emelie Ohlsson
2012-02-20 klockan 18:32:20

Gulle dig! Haha fattade först nu vem du var, har varit inne på din blogg flera gånger, flitig kommenterare som du är ;-) Ses imorgon! kram


Kommentar av: Pia - Smilinggirls!
2012-02-20 klockan 19:42:41

Vad roligt att du ska praoa där, det blir nog jättekul! :D


Kommentar av: IsaMarie - Fotografi
2012-02-20 klockan 20:55:04

Vad roligt för dig! Du kommer garanterat få lära dig en hel massa nytt:)


Kommentar av: Fotograf Annie
2012-02-20 klockan 23:23:17

Vad kul att du ska praktisera på Shoot :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan