Från arkivet

När jag var yngre var hästhoppning och dressyr arenan för mitt fotograferande. Mamma och pappa fick köra mig och sen så var det bara jag och kameran hela dagen lång. Ingen kompis att snacka med och ingen som jag kände, det var bara jag och kameran. Jag kom oftast hem med ca 500-700 bilder, bara på hästar. Har fortfarande mappar från 2007-2009 där majoriteten av fotografierna är på hästsport. Jag försökte även tjäna lite pengar på dessa foton, men det gick aldrig nå vidare, istället ligger dom nu och tar plats på min hårddisk. Ska försöka dra mig på en hopptävling i sommar, det är ju ändå fortfarande så roligt att fota hästar!

Jag tänkte publicera lite gamla bilder från 2008 just för att idrottsgalan gick på tv nu ikväll, och det var ju nämligen Rolf-Göran Bengtson som vann Jerringpriset, otroligt kul! Tror att det kan betyda mycket för hästsporten, en sport som ofta glöms bort i skuggan av fotboll, skidor, ishockey, curling, friidrott eller vad det nu må vara. Mer uppmärksamhet till ridsporten från media 2012 tycker jag!




Kommentarer
Kommentar av: Emma
2012-01-17 klockan 16:20:52

Iih hästar! Assnygga bilder! :D


Kommentar av: becca
2012-01-17 klockan 17:37:35

Svar: Tack så mycket :) !


Kommentar av: emma
2012-01-17 klockan 19:16:56

Hejsan :) jag driver en skönhetsblogg där jag skriver om det mesta inom smink och skönhet! Mitt senaste tips är hur man ger illusionen till större läppar, så kika gärna in om du är intresserad av sånt! :)

Ha en bra dag, kram!


Kommentar av: Linda
2012-01-17 klockan 22:01:30

jätte fina bilder:D


Kommentar av: Melissa Lavali - Foto¤Vikt
2012-01-18 klockan 01:58:35

tassar förbi på natten och lämnar lite avstryck när jag ändå läser runt lite på bloggen din. Hoppas du får en riktigt bra onsdag!



...::Fotobloggen om min kamp om vikten::...


Kommentar av: Daniel Brännström [hobbyfotograf]
2012-01-20 klockan 22:16:50

sv: Går nästan inte att hålla igen tårarna när man ser detta!!


Kommentar av: becca
2012-01-20 klockan 23:12:50

svar: Ja, det har jag hört! Sen ska jag gå på dem i sommar också när de kommer till putte i parken. (som hålls precis bredvid min lägenhet) ^^


Kommentar av: Filippa
2012-01-21 klockan 20:15:05

Hejsan, nu har jag veckans blogg på min blogg, kanske något för dig? Den avslutas imorgon! Kram :)http://filippadavida.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html#comment


Kommentar av: Anna Lindström
2012-01-23 klockan 12:59:56

Hästar och djur överhuvudtaget är jätteroligt att fota. :D Man lär verkligen ha tålamod och ett bra öga för bildkomponering, modellerna är ju inte alltid så sammarbetsvilliga ;)

Bra skrivet om Rolf-Göran också :) blir så irriterad på alla som klagar att det inte är någon riktig sport hit och dit!


Kommentar av: helena
2012-01-25 klockan 16:07:08

Superfin blogg, och vad duktig du är på att fota!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan