När det på något sätt blir verkligt

Har vetat om det här ett tag nu, men det har absolut inte känts på riktigt. Har tänkt att jag inte ska säga det till så många förrän jag ser det svart på vitt, publicerat på deras hemsida. Nu har dom publicerat det, finalisterna i årets upplaga av Ung Poesi, och jag kan fortfarande inte förstå att mitt namn står där bland dom där andra namnen som säkerligen är de duktigaste av sitt slag. Jag som bara har skrivit "poesi" i ett år, hur kommer det sig att mitt namn finns med där? Stolt och framför allt glad är jag i alla fall, fastän det inte känns helt på riktigt än, men trots allt lite verkligare än förut. 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentar av: Hanna Karlsson
2012-10-04 klockan 07:52:00

Vad kul!

Svar: ja, jätte! :)
Rebecka Vigren


Kommentar av: SSOFIAS
2012-10-06 klockan 09:25:52

Åh Grattis!

Svar: ihh, tack!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Ninni - Vimsiga mamman
2012-10-11 klockan 07:57:25

nej men vad kul :D grattis :)

Svar: tack så mycket! :)
Rebecka Vigren


Kommentar av: kiwiberries
2012-10-11 klockan 08:49:55

va roligt! =)

Svar: verkligen, jag är superlycklig :)
Rebecka Vigren


Kommentar av: Jasmine
2012-10-11 klockan 11:02:53

Va' roligt för dig! Stort grattis. Jag blir så glad för din skull, eftersom jag själv brinner för att skriva. Det vore roligt att få läsa dina ord. :)
Kram

Svar: tack så jättemycket! vad roligt att höra, har du publicera några dikter på din blogg? älskar att få inspiration via fina dikter :) Dikten som jag gick vidare med till tävlingen har jag inte publicerat, men en av mina andra kan du läsa här om du har lust http://rebeckav.blogg.se/2012/september/genom-andeslag-och-hjarttag.htmlKram!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Johanna
2012-10-11 klockan 11:44:40

Men grattis! :)

Svar: åh, tack!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Fantasy Realm ~ en fantasyblogg
2012-10-11 klockan 13:18:11

Åh, vad roligt! Grattis :)

Svar: tack så jättemycket :)
Rebecka Vigren


Kommentar av: novemberskratt.blogg.se
2012-10-11 klockan 20:13:42

Vad roligt, grattis!

Svar: Tack så jättemycket!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Louise
2012-10-11 klockan 20:34:10

men gud vad kul, grattis!

Svar: tack!!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Ester ^^
2012-10-11 klockan 21:26:57

Åh, grattis! Kika gärna in på min blogg! ~ ^^

Svar: tack så jättemycket!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Viktoria
2012-10-12 klockan 07:40:05

Vad kul !! Grattis! :D Lyckan som uppstår när sånt händer är oslagbar!

Svar: Tack! Ja, verkligen! :D
Rebecka Vigren


Kommentar av: Jackie
2012-10-12 klockan 09:20:58

Åh, vad kul! Massa grattis till dig! =)

Svar: tack tack!! :)
Rebecka Vigren


Kommentar av: Jasmine
2012-10-12 klockan 11:24:08

Svar: Du är verkligen duktig på att skriva! Jag läste dikten som du länkade mig och jag blir imponerad, verkligen. Din ordlek med andeslag och hjärtetag berör mig.

Jag har publicerat en hel del texter på min blogg, ja. Dock har jag ingen direkt kategori för det; jag har istället valt att låta mina texter vara en del av bloggen. De mest personliga texterna finner du i "Nära Hjärtat". Du är välkommen att läsa, det skulle göra mig glad. :)

Ta vara på dig och fortsatt lycka till i framtiden.
Kram

Svar: Tack så jättemycket! Blir verkligen sådär barnsligt glad när någon ger en komplimang om det jag skriver. Varje ord värmer, verkligen, tack!
Kikade i den kategorin som du skrev och du är ju jätteduktig själv!! Tycker verkligen det jag läste passade in på namnet på kategorin väldigt väl "nära hjärtat", det var precis så det kändes. Så fint att du vågar dela med dig av dina vackra ord! Jag är verkligen en junkie när det kommer till fina meningar, och tänkte att jag skickar dom som berörde mig mest och som jag kände igen mig väldigt mycket i.
"Efteråt är den tillfredsställd och nöjd; jag är trasig."
"Jag var dum, korkad. Kär. I dig. Allt för dig."
"Ord som inte kan beskrivas av en avvisad själ."

Tack för dina fina kommentarer, dom har verkligen gett lite ljus i höstmörkret!
Kram!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Ulrika - Fotograf u.norman
2012-10-14 klockan 11:55:44

Så kul, grattis! :)

Svar: åh,tack!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Elin Sofia Larsson
2012-10-14 klockan 16:18:26

Åh va kul, grattis :D

Svar: ihh, tack! :D
Rebecka Vigren


Kommentar av: sara
2012-10-14 klockan 16:43:52

Snygg blogg tjejen! :)

Svar: Tack!! :)
Rebecka Vigren


Kommentar av: Annie
2012-10-14 klockan 22:14:16

Åh, grattis! :-D Vad är det för något? En slags tävling eller mer en lista? Ska ni få bli publicerade också? :-)

Svar: Tack!! Det är en tävling som har anordnats i samarbete med Ponton och Göteborgs poesifestival, finalisterna som går vidare i tävlingen publiceras i en antologi och bjuds också in till poesifestivalen i Göteborg på en skrivarworkshop där två stependier delas ut till finalisterna :)
Rebecka Vigren


Kommentar av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping
2012-10-20 klockan 08:53:40

Grattis, superkul!

Svar: åh, tack så jättemycket! :)
Rebecka Vigren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan