Höga-Kusten loopen

 
I helgen som var spelade jag min första pingistävling på sju år. Sju år sedan jag fick uppleva den här spänningen, besvikelsen, glädjen och stämningen - och det var inte förrän nu jag insåg hur mycket jag har saknat det. Jag vann såklart ingenting, eller jo, jag vann en match! En obetydlig match i Herrar juniorer 20 och glädjen det gav mig att vinna den lilla matchen höll i sig hela dagen, och trots att jag förlorade alla matcher (och set) efter det så for jag ändå hem med en känsla av att ha vunnit.

Men trots att inte jag vann var det många andra som gjorde det! Vi fick två guldmedaljörer från Docksta, och en av dom var min käre far. Han som inte ens skulle åka på tävlingen och definitivt inte åka på söndagen (den dagen han vann) smashade ut motståndarna i den Öppna Klassen och fick ställa sig längst upp på prispallen, efter ett uppehåll från pingistävlandet på 30 år!

En väldigt lyckad helg helt enkelt med härligt engagemang, otroligt duktiga ungdomar (speciellt de från vår klubb måste jag ändå få säga, roligare gäng och duktigare spelare får man leta efter) och ljudet av pingisbollar som förföljde mig hem och ringde i mitt huvud tills sömnen tystade dom. Kan ju säga att det inte kommer dröja sju år till innan nästa tävling.

Kommentarer
Kommentar av: Ann-Christine
2013-04-10 klockan 18:18:35

Bloglovin byte? :)


Kommentar av: Emma Edholm
2013-04-10 klockan 19:42:20

kul med vinst! grattis! :D

Svar: ihh, tack!
Rebecka Vigren


Kommentar av: ADARAS.se
2013-04-11 klockan 20:43:02

Åh vad kul med pingis! :D


Kommentar av: Emelie - fotograf
2013-04-12 klockan 13:09:54

sv/ ja, det är bättre att vänta tills man fått ett ordinarie jobb först :)


Kommentar av: Louise
2013-04-13 klockan 19:42:06

skoj med pingis, grattis till vinsten!


Kommentar av: Sandrasrum
2013-04-19 klockan 07:01:55

Jättefin blogg du har!

Allt bra med dig?
Krams


Kommentar av: Guldnougaten
2013-05-06 klockan 17:12:02

Fin blogg! :)
Har frågestund på min nu.. ;)

C.


Kommentar av: Lisa Ji
2013-06-03 klockan 14:21:52

Hallå, när du nu kommer hem från New York vill jag se världens längsta bild-inlägg bara så du vet. Puss! <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan