15 saker du inte visste om mig

Har sett denna slags lista på olika bloggar nu under de senaste veckorna och det inspirerade mig till att göra mig egen. Så här kommer lite kuriosa om mig och jag utmanar också andra med bloggar (Lisa och Emma, känn er träffade!) att göra detsamma, kul grej!

1. Jag älskar att snooza! På en ledig dag ställer jag klockan på 8:00 och har ett alarm varje kvart fram till kl 12. Jag brukar vakna kring ca 10:30, men sedan ligger jag kvar i sängen och halvsover eller bara filosoferar i ca 1h eller så.
 
2. Jag är den absolut kvällspiggaste personen i min familj.
 
3. Jag har ingen kontakt med någon jag gick i samma klass med från låg-, mellan- eller högstadiet.
 
4. Det är endast tre personer som jag känner att jag skulle kunna visa alla mina dikter för. Mina föräldrar har exempelvis bara läst de dikter som blivit publicerade (dvs 2 st), av de drygt 150 st jag har skrivit.
 
5. Jag är en mycket känslosam person, men har väldigt svårt att uttrycka det. Gråter mycket sällan inför folk och jag tror jag kan räkna gångerna jag har sagt "jag älskar dig" till någon (face to face) på en hand.
 
6. Jag har sedan högstadiet funderat på att bli lärare, men sällan nämnt det till någon.
 
7. Jag vill bo i Norrland när jag är färdig med min utbildning. Närmare bestämt i Docksta eller Örnsköldsvikområdet.
 
8. Om någon "hypear" något väldigt mycket sätter jag mig oftast emot denna sak, utan egentligen någon som helst anledning (förmodligen så bor det fortfarande en rebellisk tonåring i mig).
 
9. Trots att jag ska bli svenskalärare har jag inte läst så jättemycket böcker, och det är faktiskt något jag märker av nu när jag har börjat min utbildning.
 
10. Jag älskar att skapa saker, men jag är ganska dålig på att fullfölja projekt som jag startar.
 
11. Jag älskar att spela bollsporter, men när det kommer till att se sport på tv är det vintersport som gäller. Ishockey, längdskidor, skidskytte, slalom- you name it, I'm there!

12. Det vackraste jag har sett var nog himlen i Afrika. Stjärnhimmeln över Botswana, solnedgångarna i Zambia och det underbara ljuset i Zimbabwe är något jag aldrig kommer att glömma. Men tätt efter på listan kommer norrsken, detta otroligt vackra dansande sken på himlen är något alla borde uppleva minst en gång i livet!

13. Min favorit-app är definitivt, utan tvivel, Instagram. Jag kollar mitt instagram-flöde oftare än vad jag kollar Facebook eller Twitter.
 
14. Jag är inte alls politiskt engagerad, men jag avskyr Sverigedemokraterna. Länge leve mångfald!

15. Jag värderar mina vänner otroligt högt, om möjligt ännu högre sedan jag flyttade ner till Uppsala.

 

Kommentarer
Kommentar av: Emma
2013-12-27 klockan 16:47:39

eebo! kul att läsa, ska absolut också göra det här, men svårt att komma på 15 grejer! ;o

Svar: Du kan ju göra med 10 eller nått ;) Började med 10 men det blev 15, hahaha! När man väl börjar tänka i de rätta banorna kommer man på ganska mycket ;)
Rebecka Vigren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan