Det här med nyårslöften och mål

Här om natten satte jag mig ner och skrev en lista på mål som jag skulle velat klara av innan 2013 går mot sitt slut. Väldigt många mål blev det, allt från väldigt personliga till mål med fotograferingen, vissa väldigt flummiga och andra väldigt exkta. Som många små (och stora) nyårslöften skrev jag ner dom på min lista, la ner det i ett kuvär och stoppade undan det tills jag behöver motivationen igen. För i slutet är väl det det fungerar som, motivation? Att kunna sträva efter att stryka den där meningen från listan och känna att man har utvecklats ännu lite till, få en boost med självförtroende. 
 
Under 2012 har jag lärt känna mig själv mycket bättre, vet hur jag reagerar vid vissa situationer, vet var mina svagheter och styrkor ligger osv. Jag har fått känna av hur djupt jag sörjer och hur lätt jag har för att skratta, en mycket bättre självkänsla helt enkelt! Ett mål som jag inte hade i tanken när jag började året, men som ändå blev av på något sätt. 
 
Mina mål för 2013 är som sagt ganska många, ganska spridda, saker jag kan påverka och saker som inte alls ligger i mina händer. Jag vet att jag inte kommer kunna stryka alla från listan, men målsättningen är så många som möjligt såklart! Men det känns bra att ha något att sträva efter, för nu är jag fylld med mer motivation än någonsin inför det här året som vi som smått har påbörjat (trots att jag vaknade idag och bara kände för att ligga kvar tills det blev natt igen, men sådana dagar ska man väl också ha?).
 
Dit jag tror jag vill komma med det här lite flummiga blogginlägget är att: sätt upp mål, dröm och kämpa! Vare sig det är att fota mer under året eller att kunna springa 5-10 km innan nästa januari (dessa finns båda med på min lista), så våga! Våga göra dig till åtlöje, våga misslyckas och våga lyckas, när nästa år kommer lovar jag att du inte kommer ångra dig!
 
bilden är fotad nästan exakt ett år sedan idag.

Kommentarer
Kommentar av: Felicia Andreasson
2013-01-18 klockan 20:36:44

Härlig bild! :D

Svar: Tack!
Rebecka Vigren




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan