Konsten att åka längdskidor

... verkar inte riktigt finnas i mitt norrländska blod, inte heller att kunna åka spark bra heller faktiskt. I och med att jag har hittat motivationen för att träna, och känner att den här gången kanske det kan hålla i sig, testade i tisdags på att ställa mig på längdskidorna. Innan jag började åka tänkte jag optimistiskt "jag kan åka 5km idag, det är nog ingen fara!" - jag hade ganska fel. När jag hade åkt till där man svängar av för 1,5km värkte det i både ben och armar, det var ju skitsvårt och jobbigt att åka längdskidor! Jag lyckades i alla fall ta mig runt 2,5km och efter den långa nedförsbacken på slutet tänkte jag ändå för mig att det inte var allt för hemskt ändå (fast det absolut var det). Men idag ska jag försöka ta nya tag i skidspåret, det är trots allt riktigt bra träning och ganska roligt (i nedförsbackarna!).
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Kommentar av: Isabella (tinkerbella.se)
2013-01-11 klockan 17:24:38

Svar: så lite så :D!! Kram


Kommentar av: G u l d n o u g a t e n
2013-01-11 klockan 18:55:02

Fin blogg! :) Checka in min, då blir jag glad!! ;)


Kommentar av: Amanda
2013-01-11 klockan 19:29:24

Fina bilder!

Svar: Tack!
Rebecka Vigren


Kommentar av: angelica
2013-01-11 klockan 20:49:22

Vilken fin blogg du har! Vill också åka skidoooor!

Svar: Tack! Det är faktiskt inte helt illa (fastän jag verkligen tycker det i uppförsbackarna ;)), riktigt bra träning är det också!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Micaela - En blogg om allt mellan himmel och jord.
2013-01-11 klockan 23:30:40

bloglovin byte?:)


Kommentar av: Pernilla Chis
2013-01-12 klockan 11:16:47

Känner igen det där övermodet när det kommer till längdskidor. Sjukt jobbig träningsform!

Svar: Vad skönt att det inte bara är jag! Det ser verkligen så lätt ut, men är mycket jobbigare än vad man tror!! :)
Rebecka Vigren


Kommentar av: J U L I A - fotoblogg
2013-01-12 klockan 16:37:28

Fina blogg!

Svar: tack!
Rebecka Vigren


Kommentar av: J U L I A - fotoblogg
2013-01-12 klockan 16:37:48

Fin blogg* Förlåt!


Kommentar av: Bloggmamman
2013-01-12 klockan 19:18:59

Längdskidor är ju det absolut värsta jag vet ! Helt galet jobbigt

Svar: Jag förstår dig!! Försöker intala mig att det blir bättre, så några gånger till blir det innan jag ger upp helt den här gången ;)
Rebecka Vigren


Kommentar av: Lowa
2013-01-12 klockan 20:18:47

Jättefin blogg! :) bloglovin byte? Kram


Kommentar av: julia
2013-01-12 klockan 21:45:50

Vad härligt det ser ut att vara!

Svar: Det var faktiskt väldigt skönt (och svettigt! ;))!
Rebecka Vigren


Kommentar av: Emelie
2013-01-12 klockan 22:49:14

Fina bilder! och vad härligt, suger att det inte finns någon snö kvar här :(
att åka skidor, både längdskidor och slalom, är nog bland de roligaste träningssätten! :)

Svar: Slalom är verkligen något för mig, fort ska det gå också! Men då behöver man nån att åka med och ingen jag känner gör det eller så bor dom för långt bort :(
Rebecka Vigren


Kommentar av: Ebba Molin
2013-01-12 klockan 22:51:24

Åh, jag älskar att åka längdskidor!

Svar: Vad kul! Jag håller på att försöka lära mig att älska det, haha! ;)
Rebecka Vigren


Kommentar av: wilma
2013-01-13 klockan 12:51:00

Längdskidor som är så kul :D

Svar: Och jobbigt! haha! Men jag jobbar på det, tror nog det blir riktigt roligt när man kommer på tekniken och allt :)
Rebecka Vigren


Kommentar av: Emelie - fotograf
2013-01-13 klockan 16:33:20

sv/ haha nä, det var en riktigt lyxkamera jag fick då ;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan