Hemma och hemma

Det är så härligt att vara hemma. Norrland har verkligen inte visat sig från sin vackraste sida men ack så fint det är här ändå. Jag trivs som fisken i vattnet bland mina berg och djupa skogar, med människor som känner mig ut och in och med mina djur som springer fram mot mig vid ljudet av min röst. Men jag har också märkt att Uppsala är hemma. Utan att tänka på det säger jag "åka hem" när jag menar "åka till Uppsala", och det är väldigt härligt att det kommer automatiskt. Jag älskar att bo i Uppsala, men mitt hjärta klappar för Norrland. Jag har lite hemlängtan hit till mitt hus, även fast jag är här precis just nu. Här finns ett liv jag inte har haft tid att bygga upp i Uppsala, och det är otroligt orättvist att jämföra dom två så därför försöker jag att inte göra det heller. Men det känns fint att ha två hem i alla fall. Jag trivs väldigt bra just nu, både här och där, hemma och hemma.

 

Kommentarer
Kommentar av: Jennelie
2013-11-04 klockan 09:25:37

Så himla roligt att läsa att du trivs så bra i din nya stad! Hoppas att du har tid att ses nästa gång du åker hem hit. <3

Svar: Åh, absolut! Vi får höras något närmare jul! <3
Rebecka Vigren



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan