Tillbaka till vardagen

Idag var det första skoldagen för mig sedan min lilla tripp till Norrland. Det kändes faktiskt bra. Två nya fräscha kurser med mycket mycket läsning, först ut är Selma Lagerlöfs "Kejsarn av Portugallien". Var sugen på att läsa den men tveksam till att jag skulle tycka om den - jag är glad att jag hade fel. Dialogerna dryper av dialekt (som jag inte har kunnat identifierat än), men den påminner om norrländska och "bondsk dialekt" vilket gör att det mest bara är charmigt och inte alls förvirrande som jag trodde det skulle vara. En riktig trevlig överraskning hittills!
 
Har medvetet fått minska mina tv-serie timmar för att ägna mig åt skolarbete (men främst för att spara på mina internet-gb), och märker att jag får väldigt mycket dö-tid över. Vad försöker jag då göra med den tiden? Jo, läsa läsa läsa. Läser så otroligt lite vanligtvis så nu får det bli ändring på det tycker jag! Blir bara så trött av det, t.ex idag fick jag ta en eftermiddagstupplur efter en tids läsande, svagt. Känner mig också väldigt trött nu (kl 22:15) så jag får passa så att jag inte somnar i soffan. Men sömn behöver jag nog efter att ha vaknat hela natten och kollat efter zombies, tror faktiskt att sova på olika platser ger mig fler mardrömmar, upplevde lite samma sak när jag flyttade ner hit från början. Nä, inatt ska jag drömma om tidigt 1900-tal och intressanta människor, blir ju mycket trevligare så.
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan