Att vara omringad av lärare

Pedagoger alltså, himla bra folk. När jag valde att bli lärare var det verkligen för att jag ville. Jag vill vara en del av ungdomars dagar, undervisa i ämnen jag tycker är intressanta, lära ut och också hela tiden lära mig av mina elever och inspireras. Redan nu känns utbildningen helt rätt och det finns få saker som känns så fint som när man pluggar järnet medan man hör sina fellow classmates delge varandra av samma passion som jag känner för detta yrkesval. Det är inte det lättaste jobbet, tvärtom kanske ett av de mest tidskrävande och, i vissa ögon sett, mest "ovärda" jobbet. Men för oss är det drömmen. Att se våra elever växa, utbilda sig, hitta sina egna drömmar och kanske kunna inspirera dem på något sätt under tidens gång. Det är helt enkelt väldigt fint att vara omringad av blivande lärare som brinner för sitt yrkesval.
 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan