Fast det har regnat hela dan

Tisdagen den tjugonionde oktober började inte superbra. Jag försov mig, boken som jag behövde för att skriva hemtentan fanns inte på Engelska Parken och lunchen smakade inte gott. Inga världsproblem men nog för att få en tjej som mig på sämre humör. Men medan jag åt min äckliga lunch fick jag mig ett gott skratt av att tjuvlyssna på bordet bredvid, studenten som satt där berättade nämligen för sina kurskamrater hur hon hade struntat i all kurslitteratur och bara läst på wikipedia istället. Dagen blev lite bättre.

Därefter cyklade jag till närmsta bibliotek som hade den bok jag sökte efter och helt plötsligt var hela hemtentan färdigskriven. Jag ska inte ljuga, den är rätt så dålig, men den är gjord i alla fall! Cyklade hem bara för att hoppa på bussen till stan, köpa mig ett nytt paraply, unna mig middag på Subway och köpa tidningen "Hälsa & Fitness". Varför köpte jag just denna tidning då? Jo, för där i fanns ett stort reportage med världens bästa Anton, min vän, min klippa, min inspiration. Och som grädde på moset var det tre av mina bilder som användes till reportaget (varav en av dem var uppsmackad på en hel sida!). Wow-känslan är total. Så humöret är nu på topp och tidningen står på den enda hyllan jag har för att påminna mig om att allt är möjligt - vare sig det är att skriva klart en hemtenta eller få en bild publicerad i en tidning.


Kommentarer
Kommentar av: Emma
2013-10-30 klockan 10:13:55

iiih, kul!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag heter Rebecka Vigren, är 19 år och bor i en liten by som heter Docksta. Jag har ett brinnande intresse för fotografering och håller just nu på att starta upp mitt eget företag med inriktning på porträttfotografering.

När jag inte fotograferar tycker jag mycket om att skriva, se på film, umgås eller bara ta det lugnt och lyssna på musik. I min blogg kommer ni få se många foton och glimtar från min vardag. Välkommen hit!

Tillbaka till startsidan